6. stu 2014.

deseterac II




pa i nije prvi put da jedan stari recept, stari kolač objavljujem ponovno, u nekom novom ruhu...
tako je i ovoga puta...
moram reći da ja volim one stare recepte, stara jela, uvijek me oduševljavaju svojom jednostavnošću, domišljatošću, ...
ponekada mi se jednostavno ne da nešto komplicirano raditi i zato se vraćam starim receptima, starim izvorima,....



i ovaj recept imam zapisan nekoliko puta...i svaki put pod drugim imenom..
ne znam kod vas ali, većinu tih recepata u svojem rokovniku sam imenovala imenom one (najčešće) od koje sam dobila recept...naravno, samo ako ni one same nisu znale kako se zove kolač...
to su kolači koji se dugo prave u pojedinim kućama i domaćice ih znaju napamet a naravno ime i naziv kolača im nije bitan :)




za ovaj recept je potrebno:

  • 2 jaja
  • 1 čaša šećera
  • 1 vanilin šećer
  • 1/2 čaše ulja
  • 1 čaša mlijeka
  • 1 čaša griza ili pšenične krupice
  • 1 čaša mljevenih oraha
  • 1 čaša izgratanih/narendanih jabuka
  • 2 štangle narendane čokolade
  • 1 prašak za pecivo
za ganche je potrebno:
  • 200 g čokolade (kod mene 60 % kakaa)
  • 200 ml vrhnja za šlag
  • 1 žlica maslaca
  1. samo kratko umutiti jaja sa šećerom i vanilin šećerom pa dodati sve ostale sastojke, izmiješati i ostaviti oko 1 sata stajati.
  2. pripremiti tepsiju dimenzija 21 x 35 cm (pomastiti i pobrašniti) i izliti odstajalu mješavinu za kolač...peći u pećnici zagrijanoj na 200°C oko 30 minuta (provjeriti čačkalicom je li pečeno)
  3. gotov kolač ohladiti pa premazati nekom glazurom ili posuti samo šećerom u prahu...ja sam napravila ganache
  4. za ganache: u staklenu zdjelu staviti iskidanu čokoladu, preliti vrhnjem za šlag i sve skupa staviti iznad lonca u kojemu lagano ključa voda (paziti da zdjela ne dotiče ključalu vodu)..kada se čokolada otopi, skinuti s vatre pa dodati maslac..miješati da se sve sjedini, još malo hladiti i preliti preko kolača dok se još može razmazivati
  5. kolač nemojte držati u frižideru zbog ganache kreme 



* ja sam ovaj put koristila šalicu od 2 dcl ali za veću tepsiju možete koristiti šalicu od 2,5 dcl


* nekada sam ovaj kolač pravila tako što sam sve sastojke samo izmiješala bez upotrebe miksera....i ovako je dobar rezultat na kraju..

4 komentara:

  1. Baš sočno izgleda, a i ganache po vrhu je dodatni plus

    OdgovoriIzbriši
  2. Izgleda veoma fino i socno, a cim je sa cokoladom znaj da me je odmah osvojio.:)))

    OdgovoriIzbriši
  3. Super mi je ovaj kolač, a izgleda tako fino, sočno, baš za isprobati ga !

    OdgovoriIzbriši