17. kol 2010.

Šarena dolma i odmor od odmora

Prođe i moj odmor!!! Ovaj put smo 9 dana proveli svi skupa u Zadru s tim što su dečki već prije nekoliko prekrasnih dana proveli u Dubrovniku kod ujaka:)))
I u Zadru sam koristila svoju divnu rodbinu pa sam odmor provela u stanu Zlatanova nećaka koji inače živi u Italiji. Imali smo na raspolaganju prekrasan, dvosoban uređen stan, sve pet:))
Ali,...
Zašto ali? Pa zato što mislim da i nije pravi odmor kada radiš sve što i radiš doma: pereš, kuhaš, čistiš, kupuješ, ... i još ... moraš ići na plažu:))) I još je ovo dobro kada se sjetim kako mi je bilo kada su djeca bila mala: "morala" sam ići dva puta dnevno na plažu i još teglila svu silu: madrace, suncobran, loptice, kantice, prostirke ... Ajme; kakav je to odmor bio!!!
Hoću li ikada imati mogućnost kao čovjek otići par dana na more, provesti ih u nekom smještaju u kojemu će neko drugi kuhati za mene? Za mene je vjerojatno već kasno ( najavljuju još rezanje plaće, a i skoro će mirovina koja će sigurno biti bijedna) ali to želim svima mlađima od mene: bar jedan kvalitetan godišnji odmor!
A kod kuće: toliko robe za oprati, kuću pospremiti, i sutra već na posao!!!
I baš sam poželila onu kolotečinu: kuća, posao, kuća:))

I prvo što mi je palo na pamet za spremiti kući za ručak je bila ova Šarena dolma ili kako je ja zovem Za svakoga po nešto!
Jer moj Tomislav voli ove smotuljke u listovima raštike (Japrak), Zlatan voli punjenu rajčicu, Nikola papriku (i obvezno pire krumpir) a ja volim punjenu tikvicu. Može se puniti još luk, patlidžan, ...
Za ovu moju dolmu ja sam upotrijebila:
  • 70 dag mljevene junetine
  • 2 kom luka
  • 1,5 kg rajčice
  • 1 tikvicu,
  • nekoliko blanširanih listova raštike
  • 10 kom. manjih paprika
  • 1 šalicu (2 dcl) riže
  • 2 mrkve
  • 2 češnja češnjaka
  • sol, papar, feferon
  • ulje
Smjesa za punjenje:
Isjeckati luk, mrkvu, dodati sredinu nekoliko rajčica koje će se puniti, isjeckani češnjak, peršin, rižu i meso. Posoliti, popapriti, dodati žlicu ulja i malo (oko 0.5 dcl) vruće vode i sve dobro izmiješati i ostaviti na stranu dok se ne pripreme paprike, tikvice, i ostalo što će se puniti!

Paprike očistiti, isto tako i tikvicu oguliti (ja koristim onu svijetle kore), izrezati na kolutove dužine oko 5-6 cm, očistiti od sjemenki. Pripremiti rajčice: odsjeći im vrh, idubiti ih a to pulpu staviti u smjesu za punjenje!

Puniti sve pripremljeno, slagati u tepsiju, po vrhu posuti još žlicu ulja, te sve zaliti sa ostatkom rajčice koju prethodno oguliti, samljeti (pošto moji vole ljuto ja stavim i jednu svježu ljutu papriku - feferon koju sameljem zajedno s rajčicom), posoliti. Dodati još malo vruće vode da paprike ogreznu. Staviti u vruću pećnicu i kuhati oko sat - sat i pol na temperaturi 210°C. Temperatura treba biti tolika da lagano vrije.
Pred kraj kuhanja po želji razmutiti 1 žlicu brašna u malo vode, dodati 1 žlicu koncentrata rajčice i sve skupa dodati u tepsiju. Neka baci još koji ključ i to je to, što bi rekao naš poznati kuhar!

Služiti samo ili s pire krumpirom!

Vrlo često stavim integralnu rižu u smjesu za punjenje, u zadnje vrijeme stavljam i bulgur, ponekada jedan dio mesa zamjenim sojinim ljuspicama. Uglavnom, žao mi je ne iskoristiti ovo obilje povrća na našoj pijaci!

Broj komentara: 18:

1. Ellerinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

Saygılar.

2. Eh Snježo moja, točno znam o čemu pričaš. Nažalost takav nam je horoskop pa i na moru peremo, kuhamo, radimo...
    O smanjenima naših jadnih državnih plaća ne želim ni razmišljati ali nekako se nadam da ćemo ipak svi dočekati neka bolja vremena. :)

S druge strane ove dolme su divne i o njima rado razmišljam. Ja volim svo navedeno povrće i baš smišljam nešto slično za ručak. :)

3. Znam kako ti je, dođeš u nečiji stan, jest besplatno, ali onda se naradiš da sve ostaviš besprijekorno, bojiš se da nešto nije kako treba...Mi nismo neki za hotele, ali zaista mislim da ćemo, ako će biti para i zdravlja, iduće ljeto negdje na all inclusive. Vidim da je i ova tvoja dolma all inclusive i odlična je ideja koju ću sigurno isprobati(vidi bedače kako se nije sjetila!!!!!). Baš super.

4. Odmor koji i nije odmor.. Ma sigurno će jednom uletiti jedna dobra prilika da se nauživaš kao kraljica.. :))

Nadam se da će naša državna aparatura doći k sebi i srezati silne poticaje, sulude bespotrebne agencije i urede, a ne plaće ljudi u čijim rukama leži budućnost Hrvatske ..

Dolmice su super, i super mi je zapravo kako odjednom možeš napraviti toliko različitih jela.. Za svakog ponešto

5. Da pravo kažeš koliko se odmoriš toliko se i umoriš kada dođeš kući,treba sve oprati i pospremiti...

6. dolmice su super...eto nikada nisam pravila sve skupa. kakva dobra ideja!

7. Joj Snjezo bas mi je zao da se tako umaras. O penziji necu ni misliti (i ovdje se svi pitaju kako ce to izgledati, najnoviji prijedlog, penzija sa 70 (inace je sa 67)!!!, sto je super, jer izgleda imam vremena da napravim i karijeru!!!).
    Ja sam cini mi se jedina zeMska koja se ne libi jednostavno ne raditi kucne posove kada joj se ne rade:) bez grize savjesti. To je naravno jednostavnije kada nemas djecu.

8. Rucak za 5+, jako mi se svidja sto si iskoristila toliko puno raznog povrca...bas dobra ideja za jedan fini ruckic.;))

9. Dolmice su ti predivne, a Zlatanov izbor je meni najviše po volji.
    Znam da odmor kada moraš kuhati i nije neki odmor, no barem je promjena ambijenta nešto, a lijepo je izaći navečer i šetati, ostati do kasno jer ne moraš raniti na posao, sve to ima svoje čari. Što se tiče tvoje želje da se stvarno odmoriš jer će drugi raditi za tebe, ma nije to toliko do finansija (mada velikim dijelom jeste). Tu ima mnogo navike. Slična sam ti, ja u hotelu zatežem posteljinu na krevetu jer mi je nezamislivo da sobarica uđe u sobu sa razbacanom posteljinom, iako će ona to naravno i promijeniti i lijepo zategnuti.
    Sa obitelji ljetujem u apartmanima, ali mi ne pada na pamet da kuham ručak. Uglavnom jedemo vani ili pravimo salate.

10. Draga moja,prelepe su.Ja kada sam bila na porodiljskom,toliko sam se uzelila posla.Inače sam od onih sto kada bi mogla nikada ne bi isla u penziju.Mada sada to mislim sa 33g,videću kaad dodjem do 60-te.
    Sa decom uzmem uvek apartman,nekada im nesto ja spremim,nekada jedemo u restoranu.Kada su bili manji česće sam ja spremala jer nismo mogli da sedimo negde u restoranu,jer sa troje jako male dece je to vrlo nezgodno...:)sada kako godine prolaze i meni je lakse,pa bogami u svemu...

11. Prvo da pozdravim moju dragu Snjezu<3
    Procitala sam tvoj post dva puta...Ne radi dolme
    to je vec poznato da si dobra,stara:)) domacica.To NAMA ide ko od sale.Nego
    zao mi nekako da mi se jos nisi na odmoru odmarala:(
    Tek onda vidim da bih i ja vjerovatno tako slicno pisala da nisam zdimila na zapad.
    jer ovdje sjednem za PC
    izaberem gdje hocemo da idemo
    izaberem hotel-pregledam ga virtualno ma svaki cosak
    utipkam nasa imena(moje i muzevljevo,nasi sinovi odavno svoji ljudi su)
    utipkam da mi posalju elektricne karte:))
    Kad signu
    iskopiram ih
    i put pod noge.Na odmoru bas nista ne radim.Uzivam doslovno.I to evo vec 15 godina tako...
    A nikad nisam voljela odmore gdje i dalje moram kuhati.
    Zivjela sam u fina vremena u Zenici
    u zeljezari radila
    i mogli smo sebi priustiti hotelski smjestaj tih davnih 70-tih godina.
    tako da zapravo nikad nisam htjela ni privatni smjestaj.Hotel je zakon.Bio i ostao.
    PS:
    I mi smo ove godine bili krajem juna-pocetkom jula
    3 sedmice
    u Zatonu kod Zadra..U Njemackoj opet smo rezervisali apartman veliki sa doruckom
    A jeli smo po nasim retoranima..dobruu ribu uglavnom.Pozdrav i
    odmori od odmora pa
    u nove pobjede.ZELIM ti
    da na godinu ipak odsjednes u nekom dobrom hotelu.Zasluzila si nakon toliko godina:)

12. joj, ovo ti je prefino, rado bi se poslužila sa ovom od raštike, a i tikvica me privlači.. žao mi je da se nisi uspjela odmoriti kako treba..a o stanju u državi i o mirovinama i plaćama ako počnem razmišljati, bolje neću.. treba vjerovati da će biti bolje i boriti se.. drugo nam niti ne preostaje.. :)

13. ah, izgleda da svi mučimo iste muke s godišnjim odmorima :D dolma je sjajna! ja sam je prije dvije godine probala u jednom bosanskom restoranu i oduševila se. kod nas se puni samo paprika ili kiseli kupus (sarme) pa su mi luk, tikvice i raštika bili super iznenađenje. jako mi je bilo fino. spremam recept :)

14. Snješkić, to je sve divno, ali na moju žalost, tvoj prijatelj Mario bi otkačio kad bi znao koliko dugo bi rerna radila! :((

15. Upravo sam nasla tvoj blog..i rucak ti je fantastican...a za odmor, nema odmora za nas kad porastemo :D

16. ovaj predhodni komentar nije hteo da prodje pod mojim imenom...sandralife.wordpress.com

17. Šarena dolma je odlična, baš fino jelo i za svakoga ponešto što voli. Iako ja volim sve je u njoj :)
    Priča sa godišnjim odmorom mi je poznata, već godinama "prijetim" mojima da im ovo ljeto neću doći pa opet dođem. A ono, iz kuće u kuću i samo nastavak, u Zg sam sama pa se još i odmorim kada se vratim :)

18. Ahhhhh :)
    Ovaj dio sa hodanjem na plažu apsolutno razumijem. Moja Timna je brzo morala naučiti da toga nema. Pronašli bismo negdje hlad, teglili termosice i hladnjake, ali nema dva puta simo-tamo. Što se tiče toga da iste stvariš radiš gdje god da si, imala sam sreću da sam jedno par godina doista ljetovala po sistemu obilasci, šetnje, plaža, otuširaš se i u restoran i što jest jest, kad si žensko, tek to je pravi odmor. Sve punjene varijante povrća, a konačno sam nedavno probala i sogan dolmu i oduševila se, obožavam i ja bih ti vrlo rado došla na takav ručkić! :)