8. ruj 2014.

esterhazica


nije mi prvi put da radim ovu tortu..
zahvaljujući jeleni i njenom iscrpnom pojašnjenju i receptu jednostavno se okuražite i upustite se u ovu avanturu...praviti ovakve stvari za mene je kao igra...kao što sam nekada uživala radeći svoje ručne radove ili kao dijete igrajući se, tako sada uživam u izradi kolača, torti,...
a povod je udaja jedne lijepe djevojke, kćerke moje prijateljice marice..
a kako smo se marica i ja sreli poslije jako puno godina to je opet jedna priča na kraju koje kažeš: svijet je doista mali :)



stanovale smo u studenskom domu i odatle poznanstvo..ona bugojanka kao i moja cimerka duki, ja konjičanka...za vrijeme rata nekoliko puta smo se, koje li slučajnosti, srele u domu zdravlja u makarskoj naravno s našom djecom koja su obadva (njen sin i moj stariji sin) imali isti problem :)
da bismo se u kninu susrele isti dan, kod bilježnika, sklapajući ugovore o podstanarstvu, negdje krajem siječnja 1988....i tako smo nastavile naša druženja, potpore, priče....ali, moram priznati ja sam puno toga zboravila dok ona nije :).... voljela bih da nisam ali, ....
ajmo mi na esterhazicu!
odlična torta...prvi put sam je pravila s pečenim lješnjacima, isprobala sam i s blanširanim bademima ali, ovoga puta sam je napravila s običnim bademima...nisam ih blanširala...kada sam se mislila koju ću tortu napravit, jednostavno mi je došao klik na nju i tako je ostalo...za sve nejasnoće imate jelenin link.....i vjerujte nije ništa zahtjevno...
ja sam imala dva kalupa promjera 26 cm i bilo mi je sasvim dovoljno...trebalo mi je ukupno sat vremena za ispeći 5 komada kora, fil je čas posla...
možda dekoracija traži malo vještine ali, moja nije savršena, ruka je zadrhtala..čak mi je pala jedna količina čokolade na onaj bijeli dio pa sam je morala žlicom skidati :)...krugovi su sve bili samo na krugovi....ne znam ja bez šestara :)...nisam poslušala jelenin savjet da malo vježbam...na kraju i nije tako loša ispala :)
ali, ono najvažnije: ukusna, preukusna...samo mali komadić i zadovoljili ste sva čula...



pošteno govoreći ovo je jelenin recept samo ispričan na moj način...jelena draga, još jednom hvala ti na iscprnom receptu, slikovnom i tutorijalu, preporuci.....
za izradu 5 kora je potrebno:

  • 12 blelanaca
  • 250 g šećera
  • 2 vanilin šećera
  • 250 g mljevenih badema/bajama
  • 80 g glatkog brašna
za fil je potrebno:
  • 12 žumanaca
  • 250 g šećera
  • 2 vanilin šećera
  • 150 g mljevenih badema/bajama
  • 300 g maslaca sobne temperature
za bijelu glazuru:
  • 1 bjelance, sobne temperature
  • 300 g šećera u prahu
  • 2 žlice ulja
  • 3 žlice soka od limuna
za čokoladnu šaru:
  • 50 g tamne čokolade
  • 1 žličica ulja
za premaz:
  • 3 žlice džema od kajsija
  • 1 žlica vode



  1. mutiti mikserom bjelanca pa kada su malo umućena postupno dodavati šećer i vanilin šećer i mutiti sve skupa u čvrst šaum..na kraju dodati mljevene bademe pomiješane s brašnom i sve skupa umiješati (ja sam radila mikserom na najmanjoj brzini)
  2. dno kalupa obložiti papirom za pečenje, premazati uljem i staviti 5 žlica smjese, poravnati i staviti peći u pećnici zagrijanoj na 190°C oko 9 minuta (čim se uhvati korica odozgo izvaditi iz pećnice)...gotovu koru izvaditi iz kalupa, odvojiti papir za pečenje, staviti je na rešetkastu podlogu hladiti...
  3. tako raditi sa ostalim korama...meni je izašlo 5 kora...nisam držala smjesu u frižideru dok su se ostale pekle i sve su dobro izašle
  4. za fil kratko mutiti mikserom žumanca sa šećerom i vanilin šećerom pa prebaciti iznad suda u kome vrije voda...dalje miješati špatulom nekih 15-20 minuta dok se smjesa ne zgusne...ohladiti je...
  5. mikserom mutiti ohlađeni fil, u drugoj posudi pjenasto mutiti maslac pa mu dodati fil i mljevene bademe, još kratko mutiti, ujednačiti...odvojiti 2 žlice fila za premazivanje oboda torte a ostatak fila podijeliti na 4 dijela i početi slagati tortu...
  6. na jedan papir za pečenje staviti prvu koru, premazati je s jednom četvrtinom odvojenog fila i tako redom....posljednju, petu koru okrenite tako da ravna strana bude gore...prekrijte tortu papirom za pečenje i stavite tacnu na nju, opteretite je nečim (kod mene teća s malo vode) i ostavite je tako složenu na pola sata u frižider....(odmorite se malo :)
  7. marmeladu ili džem od kajsija razrijediti s vodom i ugrijati pa premazati gornju koru torte..nemojte pretjerati kao ja...samo malo, blago...(ako ima komadića kajsije usitnite ih štapnim mikserom :)....premažite je i okolo s one 2 žlice odvojenog fila....tortu opet vratiti na pola sata u frižider,...svo vrijeme je kod mene bila na papiru za pečenje i prenosila sam je bez problema
  8. za čokoladnu šaru na laganoj vatri otopiti čokoladu s uljem i sve prebaciti u fišečić od papira za pečenje ili u najlon vrećicu za ukrašavanje ili...
  9. za bijelu glazuru umutiti bjelance u čvrst šaum, odvaditi jednu žlicu sa strane pa u ostatak dodati šećer u prahu, limunov sok i ulje, još malo umutiti...ako je smjesa pregusta dodajte malo od onog odvojenog umućenog bjelanca
  10. izvadite tortu iz frižidera, oblijepite je okolo mljevenim bademima pa je onada premažite bijelom glazurom koristeći široki nož kojega ste umočili u vrelu vodu...odmah pravite koncentrične krugove pripremljenom rastopljenom čokoladom po torti (po bijelom filu)....a zatim uzmite štapić za ražnjić i povlačite ravne linije od centra prema kraju torte dijeleći tortu na 8 dijelova...a zatim svaku tu osminu polovite istim štapićem od kraja prema centru...i to je to...u slučaju da se smjesa brzo stegne ugrijte glazuru fenom...meni nije trebalo...polako...sve se stigne :)
  11. gotovu tortu stavite u frižider neka se dobro ohladi...poslije je prebacite na tanjur za posluživanje...jednostavno je zato što je torta jako kompaktna..samo odvojite papir za pečenje i podvucite dlan pod tortu, prebacite je na tanjur ..




* iako je torta išla u goste uspjela sam uslikati presjek, i probati je...jest da nije neki snimak ali vidi se nešto :)
* meni je bilo pravo zadovoljstvo pripremiti je, nadam se da je i gostima užitak za konzumiranje
*

Broj komentara: 9:

  1. Meni je ova dekoracija baš divna, i kad sam vidjela fotku na fejsu pomislila sam - koje savršenstvo! Nisam radila esterhazicu, ali doći će red i na nju.

    OdgovoriIzbriši
  2. Svaka cast, divno si je napravila... meni glazura na Esterhazi torti nikada ne ispadne tako savrsena.:))

    OdgovoriIzbriši
  3. Baš sam htela da prokomentarišem kako si je savršeno ukrasila, kad pročitah tvoje jadanje da nisi baš sasvim zadovoljna.... Ama, savršena je, veruj mi!

    OdgovoriIzbriši
  4. Prelepa torta.Majstorska dekoracija

    OdgovoriIzbriši
  5. Divno izgleda i svaka cast na izradi. Samo mi nije jasno zasto je zovete pogresnim imenom esterhazica kad joj je pravi naziv Esterhazi torta? Na madjarskom esterhazica nista ne znaci... A i zvuci bas bez veze.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. valjda joj ja tepam...znaš nas: sve okrennemo naopako...svako ime na svoj način :) nadam se da vas nisam time povrijedila...nisam imala namjeru ni želju

      Izbriši
  6. Dekoracija je savršena, ali sigurno je neću raditi.:)) Odustajem od slastičarskih finesa, ako može Nigella, mogu i ja!:))) Recept je odličan, isproban.

    OdgovoriIzbriši
  7. Krasno izgleda, esterhazica mi je jedna od najdražih torti.

    OdgovoriIzbriši