28. ruj 2014.

paprike punjene krumpirom



znam ja da paprika sada ima tijekom cijele godine ali, nisu mi one slatke ni ukusne kao ove kasnoljetne ili rano jesenske....
ovo je nešto što me podsjeća na boravak i život s majkom i sestrom..jelo moga djetinjstava...
u ta stara i davna vremena uvijek se jelo sezonski pa sam ja tako i nastavila jer sam tako naučila...znam da onima koji žive u bijelome svijetu i svega imaju tijekom cijele godine to nekako zvuči strano...čak sada i kod nas ima paprika kupiti tijekom cijele zime....ali, to nisu te paprike...niti su lijepe niti mirišu kao ove naše a skupe k'o svetog petra kajgana :....volim kada mi kuća miriše na papriku...kao da sam makedonka :)




ima jako puno recepata i svi su tu negdje...ovo je recept moje mame..razlikuje se od većine zato što i ovdje ima riže...
osim što je jednostavno i ukusno ovo jelo privlači me zbog malo sastojaka...probala sam ja na nagovor svoje prijateljice dodati malo mrkve i peršina ali, nije to to...odustala sam i od mrkve i od peršina i svega ostaloga do daljnjega ..
nešto me u zadnje vrijeme jako privlače jela s malo sastojaka....stalno razmišljam da bar uvedem tag: jela do pet sastojaka...
neki dan sam napravila i desert od samo dva sastojka...bio je to souflle s maple syrup-om...javorov sirup stigao iz kanade :)
bio je predivan, nisam ga uspjela ni uslikati kako je brzo nestao :)
šta mislite vi o ovome? bi li vama bio izazov pripremiti nešto takvo?

za ove moje paprike je potrebno:

  • oko 8 paprika (ovisi o veličini), odrezati im vrh i očistiti ih od sjemenki, oprati
  • 3 krumpira, srednje veličine, oguljena, naribana na krupni ribež
  • 1 mala glavica luka (kapule) nasjeckana sitno
  • 2 žlice riže (arborio ili neka druga okruglog zrna)
  • 1 suha čili papričica
  • sol, papar, ulje i 
  • 1 dcl čaše vode
  1. ugrijati tavu pa dodati ulje, kapulu i izmrvljenu čili papričicu..pirjati da luk omekša 
  2. dodati naribani krumpir, kratko propirajati pa dodati rižu...posoliti, popapriti ...dobro izmiješati, skinuti s vatre....
  3. pripremljene paprike puniti krumpirom, poredati ih u vatrostalnu posudu..sve malo politi uljem, dodati vodu i staviti u pećnicu zagrijanu na oko 200°C - 220°C..peći ih oko pola sata...(na početku, nekih 15 minuta možete pokriti al folijom...pred kraj foliju skinuti da se paprike lijepo zapeku)



* ne znam  koje su mi paprike draže za punjenje...volim ove crvene rog, one su mi malo slatkaste, ove zeleno žute babure su malo drugačije....najljepše mi je kada naletim na neku ljutu :)
* kada sam govorila o jelima do pet sastojaka mislim da u sastojke ne bi ulazili: sol, papar, voda,...? opet nisam sigurna kakva bih pravila uzela i bi li uopće...uglavnom sam sebi stavila bubu u glavu :)
* ako ste slučajno od onih kojima se uvijek čini da će biti malo pa ste naribali više krumpira samo ga posložite između paprika....

Broj komentara: 6:

  1. Snjezo, ovo je vrlo fino, nisam jos probala paprike na ovaj nacin i mogu ti reci da sam ih odmah zabelezila za probu.:) Hvala na ovom lepom recepticu.:)

    OdgovoriIzbriši
  2. nisam ni ja ovo nikad probala, baš bih mogla ovaj tjedan! hvala na receptu :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Jedno od mojih omiljenih jela :) Divno izgledaju!

    OdgovoriIzbriši
  4. Krasno izgleda, imala sam prije susjedu koja je ovo vrhunski pripremal ali ja još nikad nisam pokušala.

    OdgovoriIzbriši
  5. Snježo, iskreno, nikada nisam probala paprike sa krompirom a toliko sam dobrih preporuka dobila za njih. Nekako, u nasledje nisam dobila ovaj fil:) Mada, koleginica sa kojom sam radila pre par godina rodom je iz Prijedora i stalno mi je govorila da ništa slađe nema nego jesti paprike sa krompirima:))) Sada, kad pogledam ove tvoje fino zapečene, lepo napunjene, sve više verujem da je ovo mnogo dobroooo:) A, što se tiče "skromnih jela" ta su mi uvek bila omiljena. Šta čovek može da napravi sa par sastojaka, eee, to je čudo jedno:) Puno pozdrava.

    OdgovoriIzbriši
  6. Nisam dugo jela, a sjećam se da nam je bilo otkriće to prvo ljeto kad smo probali recept

    OdgovoriIzbriši