3. svi 2015.

rižoto od piletine s crnim vinom




rižoto je moj džoker!!!
kada ne znam što bih skuhala, kada mi pamet stane uskače džoker jelo..kod mene rižoto...
svaka domaćica ime neko svoje džoker jelo, kod nekoga je pasta, kod nekoga neka fritaja, uglavnom nešto što brzo stiže na stol..
rižoto obožavam i ja a i ostali u kući...pravim ga od svega i svačega a i ovaj s piletinom isto tako pravim na različite načine..ovisno od toga s kojim vremenom raspolažem i s kakvim sastojcima..jedan od najboljih je kad imam vremena napraviti prethodno juhu pa onda tom juhom zalijevam rižoto...ne koristim one kupovne gotove temeljce...meni to nije ni potrebno a ne volim ni kockice za juhu...
trebam li napomenuti osnovno kod kuhanja rižota?
neka bude: temelj dobroga rižota za mene je luk/kapula, dobra riža (ja uvijek uzimam arborio), vino i ne odvajati se od njega / stalno ga treba miješati..i čim je gotov s njim na stol...rižot se jede vruć....





imam u folderu nekoliko pripremljenih recepata za rižota: s piletinom i bijelim vinom, od liganja, od špinata, rizi bizi, s teletinom, sa šparogama,...polako....ima vremena i oni će ugledati svjetlo dana :)

a evo kako sam napravila ovaj rižoto...napominjem da sam koristila samo jedna pileća prsa (da buem jasnija jedan file ili jednu stranu prsa) malo većeg pileta iz dommaćeg uzgoja...imam sreću da ih mogu kupiti ovdje u kninu...
potrebno je:

  • 1 pileći file
  • 1 srednja glavica luka/kapule, isjeckana
  • 1 kavena žličica curry-a
  • 1 kavena žličica mljevene crvene paprike (ljute)
  • 1 žličica koncentrata rajčice
  • 1 i pol šalice (od 2 dcl) riže (arborio)
  • 2 dcl crnog vina
  • oko 4 šalice vruće vode
  • 1 žličica soli
  • svježe mljeveni papar i peršin
  • maslinovo ulje oko 3 žlice (kod mene ofrlje :))
  1. u širu tavu staviti ulje, dodati kapulu, malo posloliti i pirjati dok luk ne omekša i počne blago žutiti
  2. dodati narezano meso, pržiti ga sa svih strana pa onda dodati začine: curry, paprika, koncentrat rajćice,.. promiješati nek se malo začini ugriju i počnu puštati mirise, dodati riži te i nju pržiti oko 2 - 3 minute stalno miješajući








   3. usuti vino, miješati sve dok vino ne ispari pa onda uliti prvu šalicu vode...nastaviti miješati, posoliti i popapriti te svaki put kada tekućina ispari dodati sljedeću šalicu vode...






4. kada je skoro sva voda isparila, a riža skuhana al dente odnosno malo tvrda u sredini, rižoto je gotov i s njim odmah na stol...gotov rižot posuti isjeckanim peršinom i poslužite odmah






   6. poslužiti ga uz neku sezonsku salatu, po želji možete ga posuti i ribanim parmezanom...







* ako se mislite kakva je razlika između "žličica" i kavena žličica, kod ove prve mislim na čajnu žličicu a ova druga je ona najmanja koja se služi uz crnu kavu...naravno da vi možete mijenjati količinu začina...mi volimo ljutu papriku a ako radite za malu djecu uzmite slatku itd...
* ja rižu uvijek mjerim šalicom...kod mene je šalica od 2 dcl
* znam da su neki opsjednuti integralnom rižom i ja je volim ali, nekako mi za rižota nije dobra...o riži dugog zrna neću ni da pričam...koliko je god drugi hvalili ili voljeli u nekim drugim jelima ja je ne mogu gledati...to je već psihološki kod mene :)
* ovo je još jedno jelo iz grupe jela u jednom loncu, pogodno za svakoga
* gotovo uvijek u rižota pred kraj stavljam maslac (ponekada mascarpone ako ga imam) ali, ovdje nije potrebno jer bude fino kremast...
* u ona druga rižota stavljam i ovaj moj začin ali, o tome u drugom receptu :)

Šta je vaše džoker jelo?

3 komentara:

  1. Kod mene su džoker i pašta i rižot, a bome u zadnje vrijeme i šnicle na naglo s povrćem na pari. Mada zapravo najviše uživam u ručku koji se priprema duže vrijeme.
    Rižot s piletinom nisam već dugo radila. Super ti je ova nasmijana kuhača

    OdgovoriIzbriši
  2. I kod mene je rižoto jedan od đokera a ovaj tvoj stvarno dobro izgleda.

    OdgovoriIzbriši
  3. Hvala na receptu, izgleda odlicno!

    OdgovoriIzbriši