20. srp 2009.

Kolač od oraha i borovnica

Još jedan kolač iz moje stare bilježnice!
Ustvari, ovaj kolač se zove kolač od trešanja, višanja, jagoda,...

Meni se najviše sviđa s trešnjama, višnje su kisele i malo nekako mi prevladaju kolačem!

Ovaj put je moj muž bio u Konjicu donio mi je prekrasnih borovnica s Bokševice (planine nedaleko Konjica). One su jeftine za naše uvjete, oko 5-7 KM.
I, tako sam, ovoga puta, napravila ovaj kolač s borovnicama i ispao je odličan.

Meni se najviše sviđa u ovom kolaču onaj momenat kad po moj zub dođe komadić oraha. Ja sam luda za svim košticama, svim koštunjavim voćem. Pa i od kajsija najviše volim košticu.
Kada sam bila mlađa, morala sam pjevati dok čistim orahe, inače bih ih pola pojela.

Za I dio ovoga kolača potrebno je:
  • 150 g maslaca ili margarina,
  • 100 g šećera
  • 100 g tucanih oraha,
  • 220 g brašna
  • 2 žumanjka
  • ribana kora jednog limuna ili vanilija
Orahe istucati kuhinjskim čekićem u krpi ili najlon vreći.
Od svih sastojak zamjesiti tijesto i razvući na debljinu prsta i staviti ga u pripremljnu tepsiju.

Malo ga zapeći u pećnici na 200°C oko 10 minuta.
Posuti ga s 2 - 3 žlice krušnih mrvica (prezle) i jednim slojem pripremljnog voća (treešpnje, višnje, jagode, borovnice,...).
Zasuti voće šećerom (po želji) i 50 g istucanih oraha.

Preko voća staviti ovu masu:
Umutiti snijeg od 4 bjelanjka.
Posebno dobro umutiti 4 žumanjka s 4 žlice šećera, dodati 3 žlice brašna i snijeg od bjelanjaka.


Izmiješati i razvući preko voća.
Peći na umjerenoj vatri (200°C još oko 25 minuta)


Gotov kolač posuti šećerom zamirisanim vanilijom i isjeći na kocke.

Broj komentara: 12:

  1. joj mnogo je lep na oko... volim ovakve kolače, pa to ti je :)))

    OdgovoriIzbriši
  2. predivno izgleda, a kombinacija mi se bas svidja!

    OdgovoriIzbriši
  3. Nisam probala ovakvu kombinaciju, ali zvuči zanimljivo:)

    OdgovoriIzbriši
  4. Predivno,predivno,kakva divna kombinacija!

    OdgovoriIzbriši
  5. Hi Snjeza,
    Wonderful Creation.Thank you.
    will in the future after baking

    Kind regards Jacob

    OdgovoriIzbriši
  6. Koja divna kombinacija! Nisam probala borovnice i orahe zajedno ali mi se čini jako dobro. Boja je divna! :)

    OdgovoriIzbriši
  7. Izgleda prekrasno. Obožavam borovnice, ali i sve drugo sezonsko voće

    OdgovoriIzbriši
  8. Stavljal se pecivo u ovu gornju smjesu molim odgovorite mi

    OdgovoriIzbriši
  9. Predivno! Isprobala i ne mogu ad se suzdrzim da ne pojedem pola pleha prije rucka. Ova kombinacija oraha i borovnica je divna. Ja sam stavila 500 gr borovnica jer nisam mogla da nadjem u receptu koliko ide. Citavi mi je kolac malo tanji jer sam vjerovatno pekla u malo vecem plehu. U kolikom plehu je pecen ovaj sa slike?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. oprosti što ti ne odgovorih niasam bila u mogućnosti,,,ja sam koristila onu moju tepsiju dimenzija 18x30 cm...borovnica sam stavila koliko sam imala, uglavnom da ti se sviđa...pravila sam ga i sa trešnjama i s višnjama i u svakoj kombinaciji je odličan...hvala ti velika...pusa

      Izbriši