21. pro 2013.

ajme .... brioš s brusncama i...


nisam u zadnje vrijeme baš redovna u našim foodigricama...nema nekog posebnog razloga, osim mene same i moje neorganizranosti, ...bilo je svašta, ...nadam se da mi ne zamjerate....ali, teško se hvatam ukoštac s time.... proći će, nadam se :)
Zorica s bloga Cooking with Zoki ovomjesečna je domaćica igrice Ajme koliko nas je. zeadala nam je temu: brusnice...



do prije nekih 20 godina za mene potpuno nepoznate...kod nas ih nije bilo..dugo sam mislila da su brusnice i drenjine jedno te isto...jesu li? jesu li iz istog roda? nemam pojma...mogla bih to i apsolvirati da mi se da googlati....sada su se pojavle i u konjicu.....ima ih na pijaci u vrijeme dozrijevanja borovnica ali, nisu ni slične ovima koje kupujemo ovdje...osim što su crvene :)..jako su sitne.... evo ih: ubrane negdje u planini u okolici konjica:


ja volim svo suho voće, pa i brusnice..nisam imala priliku probati ih svježe...znam da se na zapadu u vrijeme božićnih blagdana uz pečenu puricu služi i džem od brusnica...ali, nisam sklona tim slatko slanim kombinacijama...ne sviđa mi se to i...točka!
a brioš je zapravo francuski slatki kruh....
nekako mi je sada i vrijeme takvih slastica....hrskavi, topli uz šalicu kave, bijele kave ili čaja...odlično..nisu ni preslatki, umjereni...



konačno i recept:

  • 55 g otopljenog maslaca
  • 225 g oštrog brašna  + za nakuhavanje 
  • 50 g suvih brusnica (malo ih nasjeckati)
  • 1/2 žličice soli
  • 2 žličice suhoga kvasca
  • 1 žlica šećera
  • ribana kora jedne naranče
  • 2 žlice tople vode
  • 2 jaja, umućena vilicom
  • 1 jaje, umućeno, za premazivanje
  1. u jednoj zdjeli pomiješati brašno, sol, kvasac, brusnice, ribanu koru naranče, šećer....
  2. posebno umutiti jaja, dodati im vodu i rastopljeni maslac, izmiješati i sipati u pripremljenu mješavinu brašna...mutiti snažno da se dobije mekano tijesto..
  3. prebaciti tijesto na pobrašnjenu podlogu i mijesiti dodajući brašno (oko 5 minuta) ili dok ne postane mekano i elastično
  4. prebaciti ga u nauljenu zdjelu, pokriti plastičnom folijom i ostaviti ga na toplome 1 sat ili dok ne udvostruči volumen
  5. prebaciti ga opet na pobrašnjenu podlogu, mijesiti ga oko 1 minute...podijeliti na 12 dijelova...od svakog dijela otkinuti jednu četvrtinu...
  6. od većeg dijela oblikovati kuglicu, prebaciti u kalup (ja sam koristila silikonske za muffine)....manji komad tjesta isto oblikovati u manju kuglicu, prstom napraviti udubljenje u većoj kuglici pa utisnuti manju...opet pokriti nauljenom plastičnom folijom i ostaviti na toplome oko 1 sat....
  7. premazati umućenim jajetom i staviti ih peći u pećnicu zagrijanu na 220°C, poslije 5 minuta smanjiti temperaturu na 200°C i peći još 10 minuta....
  8. servirati tople s maslacom ili marmeladom...moji su navalili s ovim :)



* najbolje savjete za pripremu brioša naći ćete ovdje
* osim silikonskih kalupa mogu se koristiti i kpapirne košarice za muffine (ipak ovaj gore link će vam najbolje pomoći)
* ako vam se čini da je 1 žlica šećera malo dodajte slobodno još jednu žlicu
* bliži nam se božić, vidi se i po mome "ludom božičnjaku/decembru", sav je u cvatu, poludio je.....imam dva, ovaj drugi je tek propupao :) .... kako me vesele i oni :) 

Broj komentara: 13:

  1. Waooww, ovo je fantastično..jako mi se sviđa..Fantastična ti je ulaznica.Od srca ti hvala i uživajte u njima.

    OdgovoriIzbriši
  2. Veoma lepo izgledaju ; ribana korica naranče i brusnica odlična kombinacija !!!

    OdgovoriIzbriši
  3. Ovo izgleda izuzetno dobro

    OdgovoriIzbriši
  4. Skoro sam procitala clanak u kome nas upozoravaju da ne koristimo koru agruma (limuna, narandze) jer su prepune hemikalija u koje se potapaju odmah nakon branja da ih ne bi napale budji! Naime, te hemikalije prodiru duboko u koru voca i NE mogu se ukloniti cak i ako se potope u recimo, rastvor soda-bikarbone niti na bilo koji drugi nacin. Savetuje se da se umesto narendane kore koriste ekstrakti (koji su takodje cista hemija) jer se unjima javljaju hemikalije u kolicinama koje su kontrolisane i dozvoljene za upotrebu. Ima li neko nekakav komentar ili savet na ovu temu?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ja koristim isključivo domaće naranče i limune.....uvijek dobijem naranči i limuna s otoka. :) ...a što se tiče ove teme ne mogu biti pametna...sve oko nas je otrovano, pa i zrak koji udišemo...teško se odbraniti od tih otrova...

      Izbriši
  5. generalno volim sva tijesta,ali ovakva slatkasta obožavam.
    lijepo izgledaju sa brusnicama.sve pohvale !
    e,da, i nova slika u profilu vam je ljepša,vedrija je,mlađe izgledate ! pozzzz

    OdgovoriIzbriši
  6. Bas jedan fini francuski dorucak, mirisan i ukusan.:)))

    OdgovoriIzbriši
  7. briosh nisam nikad probala, a bas volim da ga pojedem povremeno.. bas ti super izgleda!!!

    inace, sto se tice drenjine i brusnice nisu isto, mada veoma slicno izgledaju, ali okusom su potpuno razliciti. Brusnice daju svjezinu i malo kiselosti u kolacima i slanim jelima, dok drenjine, po meni, malo zatvaraju okus. Pila sam jesenas liker od drenjina kad sam bila kuci i super je bio. Bas me zanima kakav bi taj isti liker bio kad bi se napravio sa brusnicama. Takodjer, brusnice kod nas tesko uspjevaju jer im treba puno kiselije zemljiste.
    Dakle da ti odgovorim na pitanje drenjine i brusnice nisu isti rod, nisu cak ni ista porodica.. =)))

    OdgovoriIzbriši
  8. Na zalost dobije kiselinu od same pomisli na brusnice (a tako bih rado probala tvoje brioche...), ali u stvari hocu da kazem da ti je nova drizura FAMOZNA, tj. barem za mene je nova, nisam ju prije primijetila, ali odlicno ti stoji, puno bolje nego onaj paz od ranije!!!

    OdgovoriIzbriši