30. pro 2013.

belokranjska pogača by vanja



vanja je nedavno bila gošća kod naše lane... i odmah mi je zapela za oko ili za zub ova pogača....
gledala sam je i ranije po netu ali, ovoga puta sam brže bolje odlučila je i napraviti...
jedno večer sam je pripremila, ostavila mm da je ispeče i dok sam se ja vratila iz čaršije ona je bila i ispečena i pojedena...a, nisam se dugo zadržala, majke mi :)
naravno morala sam ponoviti...i opet ću...ovo je definitivno takva pogača ili bolje rečeno kruhić koji paše uz puno jela...a meni je ukusna, ma savršena i bez ičega...jučer sam pravila moju raštiku i ovu pogaču...pogodak u sridu!



na praznicima sam i imam puno vremena pa sam se zabavljala uređujući moje torte i pogače, kruhove na tastebook....znam, mogla sam i na coolinarika.com...a znate mene: što bi bilo jednostavno kada može komplicirano....sve naopako.... :)
već neko vrijeme kada i radim po drugim receptima prepisujem sve, ne linkujem...već imam nekoliko postova da linkovi ne rade jer su postovi ili izbrisani, ili ....sve razumijem, znam da se ništa ne radi bez veze, da ljudima jednostavno dođe do grla i onda to urade.....sjetim se svoje imenjakinje, monsoon koja je zbog tamo nekih kineskih huligana morala izbrisati sve da bi bila mirna...ko zna šta ću i ja uraditi u nekoj budućnosti?!
a evo i recepta:
  • 500 g brašna
  • 3 dcl mlake vode
  • 1 žličica soli
  • 1 žličica šećera
  • 20 g svježega kvasca
i za premazivanje:
  • 1 žumanac
  • 1 žličica ulja
  • malo krupne morske soli
  • malo sjemenki kima


  1. smrviti kvasac, dodati mu šećer, 3 žličice brašna i 1/2 dcl mlake vode, pomiješati i ostaviti na toplom da poveća volumen
  2. brašnu dodamo sol, mlaku vodu i nadošli kvasac i napravimo glatko tijesto (priznajem ovo radim mikserom sa spiralnim nastavcima :) :), ostaviti ga da naraste
  3. tako dignuto tijesto prebaciti na podmazan lim (mast ili maslac) i rukama ga rastegnuti na debljinu oko 2 cm, krajevi neka budu još tanji...
  4. tijesto zarezati nožem do dna lima na razmaku oko 4 cm...kod mene su ispale kocke :)
  5. tijesto premazati žumancem pomiješanim sa žličicom ulja, posuti s malo krupne soli i kimom
  6. prebaciti u pećnicu zagrijanu na 200°C i peći pola sata...

* male su izmjene: umjesto 2 žličice soli ja sam stavila jednu i u receptu se spominje šećer radi kvasca pa sam ga i ja napisala u sastojcima i umjesto jaja volim premazati žumancem pomiješanim s malo ulja, bude mi lijepo hrskavo :)
* kockice su mi se nekako "sastavile" nisu kao kod vanje onako lijepo "vrisnule" ali, pogača je za svaku pohvalu...možda sam trebala rezati nauljenim nožem ili ga pobrašniti!?
* a što su kod mene kockice a ne "baklavice" to je drugi par rukava: moja površnost, brzina, ... :)

i na kraju HVALA vam drage moje vanja i lana .....

i tako...ovo bi trebao biti posljednji post u ovoj godini...kada bolje razmislim: bilo je svega ali, ipak sve smo prošli i evo nas....idemo dalje...znači, i nije bilo tako loše...pa, za sljedeću vam svima, dragi moji, želim:



S r e t n a  N o v a  s v i m a...

Broj komentara: 8:

  1. Pogača krasno izgleda! Želim ti sve najbolje u 2014. godini!

    OdgovoriIzbriši
  2. Snjezo, divna je, mislim da ce Vanja biti jako ponosna kad vidi... ljubim te puno i zelim sve najlepse u Novoj godini, neka bude lepsa i bolja od prethodne.:))) cmook...

    OdgovoriIzbriši
  3. Kao što je Lana i pretpostavila,baš sam ponosna. Jako mi je drago da Vam se pogača dopala. Posjećujem ja i Vaš blog,samo sad od uzbudjenja ne mogu da nabrojim šta sam sve pravila. Znam i od Lane da su Vaši recepti precizni,tačni... Hvala na lijepim riječima i na ukazanom povjerenju.Zelim Vam Srećne Novogodišnje praznike. Puno pozdrava Vanja.

    OdgovoriIzbriši
  4. Odlicno izgleda,,sutra je na mojoj trpezi,,,,

    OdgovoriIzbriši
  5. Pogača je potpuno savršena! Srećna Nova godina!! <3

    OdgovoriIzbriši
  6. Prekrasno. Meni se posebno svidja jer ja volim da pogacu stavim na sto pre nego sto poce svecani rucak.Tako svi prilaze i odlome parcence. Ujedno i neka vrsta predjela. Dobra ideja!

    OdgovoriIzbriši
  7. Pogača ti je prelepa! Sve najlepše ti želim u Novoj godini!

    OdgovoriIzbriši