29. srp 2014.

shakshuka



šhakshuku sam prvi put primjetila, čini mi se, kod naše maje, ...u međuvremenu je ona odustala od svoga bloga ali, ja još nisam od svoga...nije mi čudo kada neko odustane ali, meni bude žao...žao mi je što se više ne pišemo, što je ukolonjen blog...... na kraju....to je život...
jedva sam dočekala ljeto i finu papicu koje nam ovo godišnje doba nosi...
shakshuka potječe iz sjevernoafričkih zemalaja, popularna je i u izraelu, slična je turskom menemen-u...da ne pametujem dalje...o svemu ima dosta na netu...
ustvari to su poširana jaja kuhana u umaku od luka, paprika i rajčice...
mali odmak od sataraša...zar nije?




ovo je moja verzija a pravila sam je ovako:

  • 1 veća glavica luka/kapule izrezana na tanka rebarca
  • 3 veće crvene paprike,  izrezane na trake širin eoko 1 cm
  • 1 obična žuto/zelena paprika izrezana na trake širine oko 1 cm
  • 3 veće rajčice, izrezana na kocke (krupnije)
  • 2 češnja češnjaka, nasjeckan ili protisnut
  • 1 suha čili papričica
  • 1/4 žličice kumina
  • 1/2 žličice soli
  • svježe mljeveni papar
  • oko 3 žlice maslinovog ulja
  • 1 žlica svježeg lista peršina, nasjeckanog + peršin za kraj
  • 3 - 4 jaja
  1. ugrijati tavu pa dodati ulje, crveni luk, usitnjen čili, malo posoliti i dinstati dok luk ne omekša
  2. dodati papriku, kumin, bijeli luk, peršin... poklopiti tavu i ostaviti na tihoj vatri destak minuta ili dok paprika ne omekša...kada je paprika omekšala dodati rajčicu, posoliti i popariti i pirjati poklopljeno 15-tak minuta
  3. skinuti poklopac i još malo pirjati dok se umak ne reducira
  4. napraviti žlicom jamice i u svaku staviti po jedno jaje, poklopiti tavu i ostaviti na tihoj vatri dok se jaja ne skuhaju po vašem ukusu...
  5. gotovo jelo posuti s još svježeg peršina (najbolje bi bilo korijandera ali,...)
  6. poslužiti s bijelim kruhom i jogurtom...



* ništa ne volim kao meko kuhano jaje ili jaje pečeno "na oko", pa kada se žumanjak razlije po tanjuru :) uh...koji gušt...kao djeca moja sestra i ja često smo objedovali jaja pržena "na oko"...i jele bismo iz tave zajedno....ja bih sve obilazila oko žumanca kao "kiša oko kragujevca" a tako isto i moja sestra...ako bi mi slučajno probušila žumanjak prije nego sam ja bila spremna za njega nastao bi rat....pravi rat :) :) :)


* što se tiče začina mogu se još dodati majčina dušica/timijan, šafran,...izbor je vaš...
* ranije sam gulila rajčicu za sva jela...više to ne radim...kažu da je zdravije :)
* shakshuka se obično služi za kasni doručak što bi ovdje bila marenda...nama je ovoga puta bila ručak

Broj komentara: 10:

  1. Ovo bi meni poslužilo za sva tri obroka.........Predivno

    OdgovoriIzbriši
  2. Jupi, imam svježi korijander! Baš mi se jako sviđa. Ovaj tjedan će mi biti puna kuća i stalno mislim što za doručak ili večeru, evo ideje. Divno izgleda!

    OdgovoriIzbriši
  3. Uuuuuuu šakšuka je super stvar. Ja sam je otkrila prošle godine (nikako da objavim) i mogu reći da koliko god da je slična satarašu taj mali dodatak začina (ja dodam kumin, kurkumu, kajensku papriku) je ono što je razlikuje. Ma divota jedna sa jajima. U sezoni paprika i paradajza kompletno jelo za male pare, što ej jako važna stvar.

    OdgovoriIzbriši
  4. Super izgleda. Prvi puta čujem za shakshuku.

    OdgovoriIzbriši
  5. Takav recept dobro dođe kad kokoši nesu puno jaja pa na znam što s njima.
    Inače kad ima puno jaja radim Ragu od jaja, donekle je sličan ovom receptu, ali ipak je drugačiji. Spremit ću i ovaj recept pa ću kombinirat kad bude jaja, jednom ovo, jednom ragu. Hvala na receptu.

    OdgovoriIzbriši
  6. Prvi put sam za ovo jelo cula na 24 kitchen, bas sam skoro pravila po receptu slicnom tvom. Odlicno jelo i za dorucak i za rucak!

    OdgovoriIzbriši
  7. Meni ovo jako dobro izgleda i zabilježila sam odmah, ljeto je i treba iskoristiti svu raskoš povrća koje uz to i jako volim. Jaja su samo točka na i , i kompletan ručak je tu. Odlična mi je priča sa sestrom i jajima , tako je i kod nas to otprilike izgledalo :) Danas rijetko jedem jaja na oko , zapravo ih jedem onda kada mi je to za poseban gušt !

    OdgovoriIzbriši
  8. Odlican brzi rucak, jos ako ima komadic domaceg hleba ne treba nista vise... 5+, rucak za cistu peticu!:)))

    OdgovoriIzbriši
  9. Upravo recept isproban ,tanjire ne trba prati mi smi ih oprali na stolu.Hvala za recept.

    OdgovoriIzbriši