2. srp 2014.

savijača/štrudla od višanja i oraha


kada ti ostane pola paketa kora za savijače (jufki) onda je normalno ih utrpati u nešto ovako jednostavno...a još ima višanja pa, zašto ih ne smotati u ovakvu savijaču...
nije ovo neki recept, može se po nahođenju stavljati što se ima a meni je kao podloga poslužila ova savijača/pita...
sama sam sebi smiješna koliko različitih naziva ja sama imam za ovakve stvarčice: pita, savijača, štrudla,...
nije to bez veze...dok sam živjela u bih sve su to bile pite i bilo mi je čudno, živjeći ovdje, kada pitu nazivaju štrudlom :)
ajme majko!!! pa štrudla je štrudla i pravi se od dizanog tijesta....sada sam usvojila sve te nazive i potpuno mi je svejedno kako je zovu...važno mi je samo da se pojede s tekom....ova se baš tako pojela...
sve po onoj: "zovi me i loncem samo me nemoj razbiti"




koristila sam:
  • 6 kora za savijače/pite
  • 150 g maslaca
  • 120 g mljevenih oraha (ili što imate)
  • 120 g krušnih mrvica/prezli
  • 10 žlica šećera
  • 1 žličica cimeta
  • 3 žlice maraskina ili šerija
  • 450 g višanja (otkoštenih, svježih ili smrznutih)
  • 1 jaje za premazivanje
  1. Maslac rastopiti pa odvojiti 6-8 žlica za premazivanje kora...u preostali maslac dodati krušne mrvice, 2 žlice šećera i sve skupa pržiti uz stalno miješanje...ohladiti
  2. u zdjeli izmiješati samljevene orahe, cimet, preostali šećer, maraskino i višnje (ako su svježe otkoštiti ih, zamrznute nije potrebno odmrzavati)
  3. Na ovlaženu kuhinjsku krpu staviti jedan list tijesta, premazati ga rastopljenim maslacem (kojega smo odvojili) pa na to položiti drugi list tijesta...i njega blago premazati maslacem, dvije trećine tijesta (uz kraću stranu) prekriti trećinom krušnih mrvica, po njima rasporediti trećinu nadjeva od višnji i oraha..pomoću krpe uviti savijaču i prebaciti je na lim za pečenje
  4. na isti način pripremiti i druge dvije savijače
  5. pripremljene savijače premazati umućenim maslacem i peći oko 35 minuta u pećnici zagrijanoj na 180°C
  6. pečenu savijaču posuti šećerom u prahu, ohladiti i poslužiti



* jednostavan način za pripremiti slatkiš ...probati ću i s drugim voćem....

Broj komentara: 28:

  1. Izgleda vrlo sočno iznutra, što je za mene krucijalno kod dobre štrudle. Hrskava sa vana, sočna iznutra!
    Zabilježavam recept. I samo da znaš da ću praviti tvoju "finu tortu" prijateljici za rođendan :)

    Mersad
    Mersad Donko Photography

    OdgovoriIzbriši
  2. U Dalmaciji je štrudel uvijek štrudel sa tankim korama, a ne od dizanog tijesta. Možda je to kod vas u Kninu ili Konjicu. štrudel je tipični dalmatinski kolač i to prvenstveno sa jabukama.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ma, nemoj mi reći!!!! nije ni tebi lako kada se pališ na ovakve stvari...samo ti uživaj....

      Izbriši
    2. Ma bitno da je tebi lakoo!!!!!!!!! Pališ se na prvu kritiku,ali pita je pita,a štrudel je štrudel.

      Izbriši
    3. Samo ne znam ko se ovdje upalio!?
      Opet je pitanje što je tebi pita a što meni.....ti si to što jesi: dalmatinac a ja nisam ...

      Izbriši
    4. Da,ja sam dalmatinac /na to sam JAKO ponosan/,ali ne petljam sa nazivima i imenima!

      Izbriši
    5. I ja sam jako ponosna na to što sam: hercegovka i još pod punim imenom i prezimenom....

      Izbriši
    6. Ja,moja ti................

      Izbriši
  3. Izgleda neodoljivo. Svidjaju mi se svi sastojci kao orasi, pa seri i cimet. Mora biti odlicna :)

    OdgovoriIzbriši
  4. A Knin je na Marsu!Ako je Anonimnom nešto nejasno neka pogleda u rječnik a gospođa blogerica na svom blogu može kolače zvati kako ona hoće!

    OdgovoriIzbriši
  5. U nas je sve nešto tobože tradicionalno, a najtradicionalniji su ljudi koji samo imaju zamjerke bez uporišta i ništa pozitivno ne znaju napisati, jadne duše.Draga Snježana ja vas razumijem na svim jezicima jer su mi pogledi široki.Hvala za dobru volju, radost i recepte koje dijelite s nama."Rođena Kninjanka" kojoj ništa ljudsko nije strano!

    OdgovoriIzbriši
  6. Čuj, da malo dosolim:)) štrudla nikada, ali nikada nije od dizanog tijesta. Naime, štrudla vuče korijen od strudel, a znamo kakvi su njemački ili austrijski strudel (apfelstrudel itd). Dizani kolači su dizani kolači (orehnjače, makovnjače, buhtli). Podravci i Zagorci imaju štrukle, ali ista riječ znači sasvim nešto drugo u Podravini i Zagorju.:) Ma, svejedno, glavno da je fino. Ovako i ja radim štrudlu s višnjama ili trešnjama, onda kada mogu jer moj Tomo ne voli orahe kao podlogu (šta će to tu?), a meni su dobri jer fino upiju sok koji izađe kod pečenja.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. :) :)
      npr...u kninu je luk = češnjaku a kod mene je to luk ili kako to mi kažemo crveni luk...ali, naučiš i prihvatiš..samo si daš vremena...
      hvala, hvala, ...pusa

      Izbriši
  7. Meni je ovo štrudel, a čudno mi je da se zove pita jer je kod mene pita ono što se radi s prhkim tijestom. Baš mi je fora ta šarolikost naziva za jedno te isto jelo.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. i meni je to fora i simpatično...na kraju to je i bogatstvo jezika....

      Izbriši
  8. Uh da si mi malo bliža, to mi je omiljena pita, jedino što ne koristim mlevene orahe. Prijatno:))

    OdgovoriIzbriši
  9. Ma zovite vi kako god hocete, al ovo tako mami na slatki griz :) Pozdrav za Snjezanu iz kisne Skandinavije

    OdgovoriIzbriši
  10. dam se kladit da je ovo odlično!

    OdgovoriIzbriši
  11. Što se mene tiče može se zvati i onaj "lonac" :) i najvažnije mi je da je odlično, da su tu višnje i da izgleda super ! Sviđa mi se kako si iskombinirala višnje i orahe, to je kombinacija koju nisam baš imala prilike puno degustirati , ide na isprobavanje, u frižideru me čeka upravo 6 kora ! :)

    OdgovoriIzbriši