26. pro 2011.

Predstavljam vam: Maglice

Kao prvo: Sretan Božić svima!!!
Što se tiče Božića u mojoj kući ja ne pretjerujem, imamo standardan repertoar što se tiče kolača: Bomba torta i Bojini kolači (uvijek dupla mjera) pod obvezno i ovoga puta sam dodala i ove Smjehuljice koje su nas sviju osvojile.
Što se slanoga tiče ne može bez Sarme u koju ja umjesto riže stavljam ječam ali o tome drugi put. Bude tu i malo pečenke ali ništa neobično!
Hm, čudite se ovome postu? Mislim da smo se dovoljno naspremali ovih dana i zato vam predtavljam nešto ovako!!!
Mene umore ova velika ponuda hrane, muka mi je živa od nje i zato mislim da mi najbolje prija poslije ovako velike gozbe nešto prosto, nešto što lagano pada na želudac i prija cijelom tijelu. Nisu džaba u stara vremena naše žene pripremale "keške" ili "češke" ili tako neka druga slična jela koja su pripomagala probavi...

Za Maglice sam čula ovdje u Kninu, nećete vjerovati ali, od svoje frizerke. Napravila sam ih po uputi njezine mame i evo ih:)
Jednostavno jelo, rekla bih: Mlinci po bosanski!
Najčešće se jedu ovako "zalučeni" !

A pripremaju se isto kao i pita s tim što se u tijesto za pitu dodaje i jaje (otprilike na dvije kore jedno jaje) ali može i bez jaja.
Pošto je tijesto odstajalo razvije se kora (jufka) malo prosuši, premaže s malo ulja i mota se u tanku roladicu do polovice kore. Izreže se nožem ili čak i makazama na veličinu od oko 1, 5 cm!


Dobijene maglice se prebace u lim za pečenje, opet malo pomaste i peku se u zagrijnaoj pećnici dok ne porumene.

Pečene ohladiti i pohraniti u paprirnatu ili platnenu vrećicu do uporabe.

Moj Nikola i ja smo ih ovako pola popapali, dođu vam kao neke ukusne, hrskave grickalice.
Inače, prije pripreme se preliju ključalom vodom, ostave pokrivene nekih 10-15 minuta, ocijedi i onda zaluče ili se umiješaju s umakom od neke pečenke ili....
Na netu sam naišla i na ovaj dobar recept!

Eh, sada što znači zalučiti: usitniti bijeli luk i pomiješati s jogurtom, dodati malo i kiselog vrhnja ili milerama, posoliti i popapriti i to je to! Ne bojte se visokog tlaka poslije ovoga!


Ovo je jedno jelo kojega samo predstavljam, sumnjam da će neko raditi ali, da se ne zaboravi i neka ostane zabilježeno. U Pekarnicama u Bosni ima ih za kupiti:) Neću komentirati!

Broj komentara: 19:

  1. Sto sumnjas da ce ih neko raditi, meni je ovo super! Da je malo jednostavnije probala bi koliko danas :)
    Volim ta testa koja se ubacuju u masnocu od pecenja... to i zelena salata i nista mi vise ne treba.

    Nisam cula ovaj izraz "zaluciti", hvala na objasnjenju!

    OdgovoriIzbriši
  2. Iju, što su slatke! :) Spremam se već duže vreme da probam da pravim kore za pitu, i mislim da ću koristiti tvoj recept. Pa kad to savladam, mogu i maglice.

    Mi kažemo "zabelolučiti", a odnosi se na bilo kakvo dodavanje belog luka u neko jelo. Sve divno izgleda, sigurna sam da je bilo veoma ukusno.

    OdgovoriIzbriši
  3. Opal bu snijeg kad sam ja konačno došla! :) Sve poluknem, ali ..... :(
    Ove maglice bih s guštom grickala, a znam ih još koji bi se rado pridružili! :)
    Sretan Božić Snježo tebi i svim tvojima! :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Kad sam vidjela prvu fotku, pomislila sam da su to neke grickalice, a ona još i ti to spomeneš u tekstu. Sviđa mi se što imaju više mogućnosti konzumacije - same, zalučene, kao prilog ...

    OdgovoriIzbriši
  5. Prekrasno izgledaju!
    Sve najbolje želim tebi i tvojima za blagdane, kiss! :)

    OdgovoriIzbriši
  6. Raditi će se maglice Snježo sigurno, već vidim moju sestru i nećakinju kako ih skupa sa mnom grickaju, one obožavaju ovakve stvari, a maglice još nismo probali. Super da si nam ih predstavila.
    Sarma sa ječmom me zanima, čekam recept.
    Tebi i tvojima želim Sretan Božić i lijepe i vesele blagdane !

    OdgovoriIzbriši
  7. Tvoj recept za pitu je neprevaziđen a tek onaj snimak. Do skora nisam znala pta su štrukle, šta su mlinci pa sam sve lepo naučila i prpnala. Jeste da ovde ima dosta posla ali su tako slatke i zaista kao mlinci se mogu čuvati dugo, Srećan Božić i praznici tebi i tvojoj porodici želim.

    OdgovoriIzbriši
  8. Vrlo interesantno. Uvek je izazov probati nešto novo. Sretni praznici tebi i tvojima, budite uvek veseli!

    OdgovoriIzbriši
  9. odličan recept, zanimljivo i jako ukusno djeluju

    OdgovoriIzbriši
  10. Draga Snjezo, meni je ovo super, u prvom momentu sam pomislila da su isto neke grickalice i da znas da bih najradije sve tako same poruckala, jos nikako da se upustim u pravljenje domacih kora ali mozda se bas zbog maglica odlucim... mnogo su slatke!:))) Sve najlepse u Novoj godini tebi i tvojima i zelim vam da lepo provedete praznike!:))

    OdgovoriIzbriši
  11. S obzirom da nikada neću razviti ni jednu koru (to bi završilo katastrofalno), mogu samo ovako uživati. Da je barem više ovakvih dobrih grickalica!

    OdgovoriIzbriši
  12. Sretan Božić i sve najbolje tebi i tvojoj obitlji. Ja pretjerujem s hranom za Božić i to namjerno. To mi je nekako duh Božića, oduvijek je tako bilo u mom domu :D

    OdgovoriIzbriši
  13. Sretan ti Božić draga Snježo! Volim tvoj blog jer uvijek saznam za neko starinsko jelo za koje inačen nikad ne bih čula! :)

    OdgovoriIzbriši
  14. Bas su predobri ,Draga Snežana sve najbolje u 2012.g!!!

    OdgovoriIzbriši
  15. Ne znam zašto misliš da neće nitko praviti, ja ću sigurno jer mi se strašno dopada ideja, samo neka prođe ova blagdanska ludnica pa da ih napravim
    Sretan Božić tebi i tvojoj obitelji!

    OdgovoriIzbriši
  16. Sretan Božić! Ovo baš zanimljivo izgleda.

    OdgovoriIzbriši
  17. Jako zanimljive su maglice, a sudeći da je to tvoj recept, ne sumnjam da je odličan....
    Svako dobro i sve najbolje tebi i tvojim dečkima u Novoj Godini...da zavole i daju priliku i nekim novim namirnicama i jelima..;)!

    OdgovoriIzbriši
  18. Meni je ovo skroz novo i jako mi se svidja recept! Moram ih probati!!!

    OdgovoriIzbriši
  19. Prvi puta čujem za maglice, a moram ti reći da su me baš zainteresirale :) Želim tebi i tvojoj obitelji sve najbolje povodom blagdana!

    OdgovoriIzbriši