30. lis 2011.

Bomba torta: Čarolija užitka





Sigurno svaka kuća ima svoju omiljenu tortu. Već sam nebrojeno puta kazala da je to za nas Bomba torta. Ali, da može biti bolja nego u originalu: može!
Šta je čarobna formula?
Lješnjak, tostirani i samljeveni lješnjak je još više upotpunio tu fantaziju zvanu: bomba torta.
Možda postoji neko i da mu se ne sviđa. Hvala Bogu, o ukusima se ne diskutira!
Jako sam se izvještila u pravljenju iste pa ću, ponukana ovim Jeleninim postom to pokušati još bolje objasniti.

Moram se zahvaliti Jeleni, puno sam naučila od nje i sviju vas ploveći ovim mirnim blogerskim vodama!

Meni treba ukupno 2 sata da napravim ovu tortu. Tu je uključeno i hlađenje kore, fila i mućenje, sve skupa 2 sata. Vjerujte da i onom ko prvi put pokuša napraviti ovu tortu neće trebati puno više, u vrh glave 15 minuta ali samo radi organizacije.

Ova torta se sastoji iz samo 3 dijela: kora ili biskvit (mi volimo reći spužva), fil koji je opet samo u dvije boje ali ne iziskuje puno vremena i šaum.

KORA (BISKVIT) potrebno je:
  • 6 jaja
  • 6 žlica šećera
  • 8 žlica mljevenih oraha
  • 3 žlice brašna



Kora ko kora, jednostavna za pripremu, nema puno filozofije. Pečem je kalupu od 28 cm a ponekada i u onom od 26 cm. Ustvari, volim kada nije peviše visoka, pa mi je draži ovaj od 28 cm. Kalup nikada ne mažem po stranicama, samo na dno stavim papir za pečenje kojega malo namažem uljem tako da mi je lakše skinuti taj papir. Peći u dobro zagrijanoj pećnici (zagrijati na 230 °C) oko 5 minuta, zatim pećnicu smanjiti na oko 180 - 200 °C i peći još oko pola sata. Pečenu koru izvaditi, staviti na rešetkastu podlogu, nožem odvojiti od stranica kalupa. Odmah je izvaditi iz kalupa, okrenuti i skinuti papir za pečenje. Svo vrijeme dok se hladi držati je na rešetkastoj podlozi.

FIL I

  • 250 g maslaca ili margarina (šta ko voli)
  • 12 žlica šećera u prahu
  • 6 žumanjaka
  • 150 g mljevenih oraha
  • 150 g plazma keksa (koristila sam i Krašov "pettite beure")
  • 2 dcl soka od narandže
  • 100 g čokolade za kuhanje

1. U receptu piše da se žumanci mute sa šećerom u prahu. Šećer u prahu dobijem tako što ga sameljem u mlinu za kavu, ali ne smeta ništa ni kupovnom. Poslušala sam Dadetov savjet, samo kratko umutim (prije bih mogla reći izmiješam) žumanca i šećer pa prebacim na posudu u kojoj vrije voda. Pri tome pazim da moja zdjela ne dodiruje vruću vodu a ni vatra ne treba biti prejaka. Neka voda lagano vrije.
Za mlade domaćice mislim da je dobro napomenuti da posuda u kojoj mutimo žumanca a koja ide na paru bude od stakla ili od metala, plastika loše provodi toplinu.
Znači, ovo treba miješati 15-20 minuta, dok se ne zgusne. Sve će ovo biti gotovo dok se kora peče! Zatim ohladiti! Kako? Ja to stavim u sudoper, ili u drugu posudu u koju stavim hladnu vodu i vrlo brzo se ohladi.



2. Za ovaj fil koristim Plazma keks. Vrlo često dok se na ovim prostorima nije ponovno pojavio Plazma keks koristila sam i Krašov Petit beurre i on je u potpunosti zadovoljio!
Plazma keks samo stavim na tacnu i zalijem sokom od naranče. Nikada nisam koristila mljeveni keks. Ako vam se učini da su ostali komadići, ništa zato, sve će to biti kako treba kada se sjedini sa filom.
U originalnom receptu piše da se za sok koristi "Dvojni C", sjećate li se toga soka? Ja kupim 100% nektar i koristim njega. Probala sam i sa svježe iscjeđenim sokom naranče, s Cedevitom i sl. ali sam primjetila da sokovi u kojima ima malo sode bolje natope keks.

3. Maslac mutim dok ne postane kremast. Kako kada, nekada je sobne temperature a nekada je direktno iz frižidera i začas se umuti. Sve radim onim običnim mikserom, mutilicom:)
Kada se dobro umuti onda dodam već ohlađene žumanca te sve to dobro umutim.

3. E sada u ovu smjesu dodam one namočene kekse, jednostavno ih s tacne samo iskrenem u zdjelu (ako je ostalo malo soka na tacni i on "leti" u zdjelu) i mljevene orahe stavljala mljevene lješnjake možete staviti i tostirane a i ne morate ih tostirati). Što se tiče tostiranja, odnosno prženja lješnjaka najlakše mi je kada ih tostiram u pećnici, iskrenem ih u staru kuhinjsku krpu i malo protrljam da spadne ljuska. Meni ni ne smeta ako malo ljuske i ostane, dapače!


Sve skupa još malo umutiti mikserom i fil je gotov.

4. Fil još dodatno promiješati žlicom (da bi se pokupilo sve sa zidova zdjele) pa polovicom ovog fila premazati već prilično ohlađenu podlogu za tortu ili kako je ja gore nazvah: koru (spužvu).

5.U drugu polovicu dodati otopljenu čokoladu i dobro izmiješati. Ja nemama mikrovalnu i čokoladu onako upakiranu kako jeste samo stavim u još uvijek toplu pećnicu pa kada se smekša samo je nožem sastružem u fil.

Ovim dijelom fila preći preko već postavljenog prvog dijela fila tako ćemo imati fil u dvije boje!
Sada već nastaje borba za ostatke fila i prsti rade :)

ŠAUM ILI FIL II

  • 6 bjelanjaka
  • 6 žlica šećera (kristal)
  • 2 x 150 g šećera

Bjelanca držati na sobnoj temperaturi, nije ih potrebno sklanjati u frižider ili sl.
Ovo sam naučila od svoje mame:
"Za šaum se osim svih ostalih sastojaka stavlja u bjelanca onoliko žlica kristal šećera koliko je i bjelanjaka od kojih se pravi."
Al sam ovo zakukuljila:) Da pojasnim: U ovaj šaum ide 6 bjelanjaka što znači da se prvo dobro umute bjelanci, zatim se postupno dodaje jedna po jedna žlica šećera (ukupno 6 jer je 6 bjelanjaka) i svaki put se još malo muti. Na kraju se dodaju ukuhani (špinovani) šećer i karamelizirani šećer.


Za ukuhani ili špinovani šećer treba staviti šećer s malo vode da se kuha i da dobije konzistenciju sirupa, otprilike ga kuhati 4-5 minuta što ovisi od toga koliko ste vode stavili. I mene ruka nekada prevari. Ja sve mutim kod špahera pa ovaj špinovani šećer dodajem jednu po jednu žlicu. Ovako se ugrije šaum što je dobro kod dodavanja karameliziranog šećera.

Za dobijanje karameliziranog šećera potrebno je šećer staviti u suhu teću (šerpu, ranjiku:) i polako ga zagrijavati dok se na vrhu ne stvori puno mjehuriće u obliku pjene. Šećer brzo sav iskrenuti u šaum i neprestano mutiti dok se ne sjedini.

Treba i dalje nastvaiti mutiti bar nekih 5 - 7 minuta dok se šaum prilično ne ohladi. Ponekada se primaknem otvorenom prozoru da ubrzam postupak:). Postaje gust, sjajan nekako kao da je masan ali tako treba.

Ovako pripremljenšaum treba nanjeti na tortu po filu I, malo ga treba nožem pritiskati da ne ostanu rupe, i okolo torte.

Kada se torta premaže i okolo onda je samo pljosnatom stranom noža lagano izlupati da se stvori čupavi oblik. Hm, svak zna da je to moj maksimum!

ČUVANJE
Tortu, pošto napravim ne stavljam odmah u frižider nego je ostavim da se malo prožmu svi filovi, obično u ostavi. Nikada je ne poklapam. Evo kako je izgledala ovoga puta poslije 2 dana:

Jednako dobra kao i prvi dan a načela sam je ovoga puta 6 sati po završavanju:):) Šta ću, nismo mogli čekati jutro! Mislim da je jednom izdržala nekih 5 dana, vjerujte bez problema što se tiče šauma! Pretpostavljam da je to bilo uz Božić zato što je bilo i Bojinih kolača koji su isto tako dobri, dobri! :):):)
Ipak mislim da je najbolje načeti je pošto prenoći!

REZANJE

Tortu rezati nožem namočenim u hladnoj vodi. Poslije svakog rezanja obrisati nož i ponovno namočiti nož pa rezati itd.:)





Broj komentara: 20:

  1. Kako ukusno i kremasto izgleda tvoja torta! Savršen recept! Uživaj u vikendu!:) Pozdrav, Zondra

    OdgovoriIzbriši
  2. Torta je prekrasna a hvala ti što si tako precizno i u tančine opisala ceo postupak izrade torte u slici i reči,jer će mnogima ovo zaista koristiti. Mogu ti reći da mi se daleko više sviđa šaum od belanaca od kupovnog šlaga. Ti si ga tako dobro napravila, svaka ti čast...

    OdgovoriIzbriši
  3. Svaki put kad na nekoj finoj torti vidim šaum, dođe mi da plačem. Da li bi se mogla torta napraviti bez šauma pa odozgora čokoladna glazura ili to ne bi bilo to?

    OdgovoriIzbriši
  4. Snježo, verovala ili ne, ja nikad nisam probala ovu tortu. A volela bih. Svakako ću sačuvati recept i napraviti je prvom prilikom, čim naiđe neka porodična svečanost. Jedino što ovde nema Plazme. Ali snaći ću se već nekako.

    OdgovoriIzbriši
  5. Pored ovako dobrog objašnjenja, greh bi bio ne napraviti ovu tortu!

    OdgovoriIzbriši
  6. Odlična puna okusa i savakako bar meni malo drugačija ali vjerujem da je bomba i to prava.

    OdgovoriIzbriši
  7. Ja sam je upravo isprobala u sklopu igrice FBI rukavice gde istražujemo baš Snježin blog. Šta da kažem sem da je obavezno isprobate, torta je fenomenalna i uopšte nij teška za pravljenje.

    OdgovoriIzbriši
  8. svaka čast na detaljnom receptu korak po korak, a torta je čisto savršenstvo i moram ju isprobati!

    OdgovoriIzbriši
  9. odlična torta,sudeći po sastojcima.Svaka čast na detaljnom objašnjenju.

    OdgovoriIzbriši
  10. izgleda fantastično! sastojci su me oduševili!!!

    OdgovoriIzbriši
  11. Snježo, a joj, hvala puno na lepim rečima. Ja sam od svih vas toliko toga naučila u proteklih godinu dana, ma više nego za proteklih deset godina. Mene oduševljava to što se ovde informacije dele bezrezevno, a nekada su se krile kao zmija noge, samo da drugome ne ispadne bolje.

    Znam da je torta genijalna i ako si ponovo napisala. Recept moje svekrve je sličan, ali različit, i mislila sam da jedino ona radi taj šam sa karamelizovanim šećerom. Godinama sam tražila da li postoji slična torta i voila. Ona ne stavlja špinovani šećer već muti 6 belanaca sa 200g kristal šećera, pa samo sipa 6 kašika karamelizovanog šećera i još muti. Znam da će svi biti oduševljeni koji je probaju jer to je torta koju svi tražimo kad se puna kuća dece, snaja, zetova, unučića okupi kod suprugovih i jedina torta koja svim ugađa.

    OdgovoriIzbriši
  12. Jako mi se dopada .Zapisala sam recept.Moram i ja da se pridruzim.Mnogo sam naucila druzeci se sa vama ovuda i mogu vam reci da jedino 'negativno' je sve moje drugarice koje sada stalno traze jos nesto novo;))))

    OdgovoriIzbriši
  13. Prava pravcata boooomba, i bas mi je simpaticna ona fotka sa prsticima koji probaju fil, hihih...;)))

    OdgovoriIzbriši
  14. Sjajna torta! Nikada ju nisam jela, ali fenomenalno zvuci! Isprobacu je cim bude prilike... :)

    OdgovoriIzbriši
  15. Torta je odlična i hvala ti što si recept ovako lijepo i detaljno napisala i sve objasnila. Isplati se potruditi za ovu poslasticu. Izgleda prekrasno !

    OdgovoriIzbriši
  16. kakva ljepotica!! ja uvijek stavim tortu u hladnjak, probati ću i ovako!!

    OdgovoriIzbriši
  17. Ajme, kakva divota....I hvala ti za ovako detaljan postupak, svaka cast!

    OdgovoriIzbriši
  18. Divna torta kao i sve koje se mogu pronaći na tvom blogu,

    OdgovoriIzbriši
  19. iako je nisam radila meni se jako sviđa
    odlično mi je i kako si objasnila od riječi do riječi popračeno slikama, za svaku pohvalu

    OdgovoriIzbriši
  20. prekrasno objasnjeno,detaljno i
    jednostavno,
    cak i za one koji nikada
    nista nisu pravili

    OdgovoriIzbriši