2. sij 2012.

Reform kock(ic)e


Zanimljiva blogerska igrica u kojoj i ja povremeno učestvujem. Znači, riječ je o kuvarijacijama
igrici food blogera s područja bivše nam države a koju je pokrenula Maja - Cooks and Bakes!
Onaj koji želi učestvovati u ovoj igrici priprema jelo prema receptu odabranom za taj mjesec i obično posljednjeg dana u mjesecu (iznimka je ovoga puta zbog praznika) objavljuje na svom blogu uz komentar.
Tema su ovoga puta: Reform kocke po majinom receptu.
Nisam puno razmišljala kada ću ih napraviti. Odlučila sam praviti ih za Novu godinu, jer mi je onako na prvu djelovao jako elegantno, svečano,...
I nisam se prevarila, uopće ... a ako kažem da je položio kod mm sve vam je jasno!
Savršen kolač, ukusan, kremast i brate, puna ga usta!!!

Recept nisam ništa mijenjala!

Sastojci:

kora
  • 10 bjelanjaka (~370 g)
  • 250 g šećera
  • 250 g mješavine mljevenih oraha i badema

fil
  • 10 žumanaca (~190 g)
  • 190 g šećera
  • 250 g maslaca, tj. oko 200 g čiste masnoće, bez mlijeka
  • 100 g čokolade za kuvanje

i još
  • malo mješavine mljevenih oraha i badema za umakanje kocki
  • polovice oraha i cjeli blanširani i očišćeni bademi, za ukras

Predradnje:
  • Otopite maslac u lončiću, ostaviti 10-ak minuta da ostoji, masnoća će isplivati na vrh, a mlijeko će ostati na dnu. Ostaviti kratko u frižideru, masnoća će ostati na vrhu a mlijeko će ostati na dnu. Potrebna je samo masnoća.
  • Pripremite dvije teće/ šerpe, jednu veću, i jednu manju. Recimo promjera 18 cm i 15 cm . U manjoj će biti fil, a ona će biti zagnjurena u veću s vodom koja ključa.
  • Koristite jaja S klase. Kad razdvojite bjelanca i žumanca od 10 jaja, izmjerite ih. Ako treba dodati još jedno jaje, da dobijete približno 190 g žumanaca i 370 g bjelanjaka. (u mene su bila domaća jaja i bilo je malo više od preporučenoga ali, ništa nije smetalo)

Postupak:
  1. Pećnicu uključiti na 200°C. Pokvasiti spužvom lim (otprilike 24x36cm), i na tako mokar lim staviti papir za pečenje.
  2. Odvojite bjelanjka od žumanaca. Mutiti bjelanjke mikserom nekih 2 minute, dodati šećer i još mutiti 2 minute. Umiješati mješavinu mljevenih oraha i badema/bajama polako špatulom i kada se potpuno umiješaju sve prebaciti na pripremljen lim, poravnati i peći oko 25 minuta.
  3. Za fil mikserom umutiti žumanca sa šećerom vrlo kratko a onad sve prebaciti u posudu u kojoj vrije voda tako da  posuda sa žumancima bude zaronjena u ključalu vodu. Dalje mješati špatulom dok se ne zgusne odnosno dok ne bude konzistencije meda (15 - ak minuta). Skinuti s vatre (zapravo iz vodene kupelji), umiješati prvo odvojenu masnoću a zatim čokoladu iskidanu na komadiće. Malo ohladiti.
  4. Gotovu koru izvaditi zajedno sa papirom za pečenje na rešetkastu podlogu da se brže hladi. Kada se dovoljno ohladila premazati filom. Ja sam sve stavila na balkon da se dobro ohladi a maja predlaže u zamrzivač
  5. Izrezati na kocke* pa svaku kocku uvaljati u mješavinu mljevenih oraha i badema te ukrasti polovicama oraha ili blanširanih badema.
* Za rezanje ovih kocki sam koristila ono čudo za rezanje torti sa zategnutom žicom, išlo je kao po loju:)
* Nisam zamrzavala kolač, imam samo dvije ladice u zamrzivaču i ne bih uspjela strpati ga ali je balkon poslužio svrsi
* Što se tiče recepta tako je dobro objašnjen da moram biti prosta pa reći da po njemu mogu i početnici (da ne kažem nešto gore) praviti
* Ja nisam imala lim zadanih dimenzija pa sam pekla u limu 30 x 33 i zato je ispao nizak te sam ja dobila Reform kockice, ali bez mane! Svaka kockica kao zalogaj: idealno!




Broj komentara: 18:

  1. Snježo, divne su! Neka su manje, još su simpatičnije :)
    Hvala na učešću i drago mi je da su lepo poslužile za novogodišnju trpezu!
    Pozdrav!

    OdgovoriIzbriši
  2. Snježo odlično su ti ispale. I ja se baš pitam oko dimenzija tog pleha jer je i mojpleh od rerne kao tvoj a manji za kolače nemam. probala sam ih iz Majine kuhinje original i mogu reći da su divne i da ih vredi napraviti.

    OdgovoriIzbriši
  3. Sad mi je žao što nisam i ja pokušala! Ali ići ću ja na popravni!!! ;)
    Savršeno su ti ispale. Budući znam kakvog su teka Majine reforme, stavila bih na bianco ruku u vatru da će ih Zlatan amenovati! :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Želim ti srećnu Novu godinu! Puno sreće i speha! I još punooo divnih recepata :)

    Kockice su ti baš fine :)

    OdgovoriIzbriši
  5. Bas su lepe ovako male!!I ja cu tako male da napravim,ali cu malko da kasnim za ucesce u krugu:))

    OdgovoriIzbriši
  6. I nama se svima kolac bas dopao.Tvoje kockice su bas simpaticne.Srecna Nova godina jos jednom!

    OdgovoriIzbriši
  7. Snjezo, divne su ti kockice, bas poput malih slatkih minijatura, izgleda da smo ih svi imali za novu godinu.;)))

    OdgovoriIzbriši
  8. Bitno da je na kraju ispalo dobro - kockice za zalogaj. Možda mi se ta dimenzija čak i najviše sviđa.

    OdgovoriIzbriši
  9. Vidim da ste u konačnici sve jako zadovoljne ovomjesčnom igricom

    OdgovoriIzbriši
  10. I kod tebe prekrasne! Sretna nova godina :)

    OdgovoriIzbriši
  11. Bravo Snježo, super su ti ispale kockice, odlično si ih napravila ! Slažemo se da im je okus onaj pravi , puni, baš kakav pravi kolač treba biti.
    Još jednom, svako dobro u Novoj Godini !!

    OdgovoriIzbriši
  12. Savršeno izgledaju! Svaka čast.

    OdgovoriIzbriši
  13. Odlične kockice
    Sretnu novu godinu tebi i obitelji!

    OdgovoriIzbriši
  14. Najbolja definicija: puna ih usta! Odlično su ti ispale.

    OdgovoriIzbriši
  15. Predivne su Snjezo. Skroz kao Majine... :I Slazem se sa tobom - recept je zaista detaljno napisan i tesko je omanuti...

    OdgovoriIzbriši
  16. Draga Snježo, stvarno su prekrasno ispale! Baš ti zavidim što si se uopće odvažila na ovakav pothvat, a još su tako i divne...
    Jop jednom sretna Nova 2012!

    OdgovoriIzbriši
  17. Bravo Snježo i kod tebe su kockice divne! :)

    Kada sam ti već u gostima na blogu, da ti poželim sve najljepše u Novoj godini i tebi i tvojoj porodici. :)

    OdgovoriIzbriši