14. ožu 2009.

BOMBA TORTA




Kada sam neki dan napravila Čokoladnu tortu iz snova moj sin mi je rekao da sam "visoko postavila prečku" s Bomba tortom. Jer, pravim mu tu tortu, kako je on rekao, od njegovovog prvog rođendana.
I, stvarno u našoj kući je Bomba torta kolač broj 1.
To je u pravom smislu "bomba", po ukusu, po okusu, kalorijama, ...
Tu tortu obvezno pravim za Božić, za Novu godinu i za rođendane i po želji. Možda izgleda komplicirano, ali kada se fino organizirate onda bude gotova za 2 sata.
A, recept ide ovako:
Za biskvit je potrebno:
  • 6 jaja
  • 6 žlica šećera
  • 8 žlica mljevenih oraha
  • 3 žlice brašna
Umutiti dobro jaja sa šećerom pa im dodati mljevene orahe pomiješane s brašnom. Ovo dodavati postupno miješajući lagano žlicom. Kada ste to izmiješali preliti u oblik za torte. Ja u zadnje vrijeme koristim onaj promjera 28 cm. Može i manji. Peći u dobro zagrijanoj pećnici (zagrijati na 230 °C) oko 5 minuta, zatim pećnicu smanjiti na oko 180 - 200 °C još oko pola sata. Pečenu koru izvaditi, staviti na rešetku da se hladi.

Dok se kora peče i hladi pripremiti fil I. Za njega je potreno:
  • 250 g maslaca ili margarina (šta ko voli)
  • 12 žlica šećera u prahu
  • 6 žumanjaka
  • 150 g mljevenih oraha
  • 150 g plazma keksa (koristila sam i Krašov "pettite beure")
  • 2 dcl soka od narandže
  • 100 g čokolade za kuhanje
A, postupak ide ovako:

Keks složiti na tacnu, preliti sokom i ostaviti da keks upije sok.
Umutiti maslac sa prah šećerom, dodati jedno po jedno žumnjke. Kada je dobro umućeno dodati mljevene orahe a zatim namočeni keks. Izjednačiti pa polovicom fila premazati ohlađeni biskvit.
U drugu polovicu dodati omekšalu čokoladu ( ja je ostavim u pećnici poslije pečenja biskvita) pa opet dobro ujednačiti i premazati prvu polovicu fila.

E, sada, treba pripremiti drugi fil za koji je potrebno:
  • 6 bjelanjaka
  • 6 žlica šećera (kristal)
  • 2 x 150 g šećera
a priprema se ovako:

Prvo staviti u dvije posude po 150 g šećera.
U jedan stavite malo vode i stavite kuhati da dobijete "ušpinovani" šećer.
Drugi stavite na vatru (u suhu posudu) i grijte ga polako da se otopi - karamelizira. Karamelizirajte ga sve dok ne počne dobro pjeniti.
Dok se šećer otapa u većem sudu mutite bjelanjke, kada su umućeni dodajte im jednu po jednu onih 6 žlica šećera. Za to vrijeme će se i ukuhati šećer. Prvo u pripremljene bjelanjke dodajte ukuhani šećer ali polako. Smjesa će postati sjajna i glatka i biće topla pa dodajte karamelizirani šećer koli je već zapjenio. Njega saspite u bjelanjke i neprestano mutite. Sada još mutite sve dok se dobro ne ohlade. Bar, jedno 5 minuta. Dobićete gustu, sjajno, "masnu" kremu!
I, drugi fil je spreman!
Nanesite ga na tortu odozgo i sa strana. Pošto ja ništa ne ukrašavam, moj je maksimum za ovu tortu pljosnatom stranom noža ga malo izlupati da postane namreškana.

Ovu tortu za početak uvijek ostavim na hladno mjesto a kasnije premjestim u frižider. Ne poklapam je zvonom!
Može stajati bez bojazni 5-6 dana, ako se ne pojede u međuvremenu, neće spasti.

(U posljednje vrijeme zbog straha od salmonele za I fil prvo na pari umutim žumanjke sa šećerom, ohladim pa dodam umućenom maslacu i onda dalje orasi, keksi itd. kao i gore)

3 komentara:

  1. pravila sam svojim ukucanima bas ovu Bombu po tvom receptu vec 3 puta u zadnji 20 tak dana, i mogu stvaro reci da je EXTRA svi smo odusevljeni i dok se pojede zadnje parce, odma sledi pitanje: Kad ces je opet praviti ??

    OdgovoriIzbriši
  2. Meli moja draga, isti i ja problem imam sa svojim dečkima.Ona nam je postala mjerilo za sve ostale torte. Drago mi je da ti se sviđa i da si mi to napisala. Hvala velika!

    OdgovoriIzbriši
  3. Snježo, pročita recept i da znaš da se spremam da pravim jednu tortu koju svi obožavamo koju mi svekrva pravi a nisam je nigde videla i koja isto tako ima šam od belanaca u koji se sipa karamelizovani šećer i ovako čupkavo nanosi. Torta ima jedan fil na sličnoj kori ali ne ide pomorandža. Svekrva je iz okoline Loznice, a to ti je tu još malo preko Drine, pa i nije čudo da su torte slične. Ja je ovde nigde nisam probala. Kad objavim videćeš. Meni su karamelizovana belanca fenomenalna.

    OdgovoriIzbriši