20. ruj 2009.

Poriluk s mljevenim mesom

Evo, počela je i sezona poriluka.
Najviše volim kuhati sezonski pa tako neka zimska jela, kao npr. grah, kiseli kupus i sl. gotovo ne mogu zamisliti ljeti.

Povrće volim i gotovo svaku vrstu pravim na različite načine.
Rijetki vole poriluk a mi ga svi obožavamo. Za razliku od mnogih ja koristim i zeleni dio koji mi je fantastičan i nikako mi nije jasno zašto ga mnogi bacaju. Tako sam vjerojatno navikla kod svoje majke.

Poriluk s mljevenim mesom je jednostavno jelo i jedno od onih koje se vrlo brzo napravi, pogotovo ako koristite ekspres lonac kao ja.

Za ovo jelo je potrebno:
  • 1 kg poriluka
  • 1/2 kg mljevenog mesa (preferiram junetinu)
  • 2 žlice koncentrata rajčice
  • 1 žličica mljevene crvene paparike
  • sol, papar i vegeta (po želji)
  • 2-3 žlice ulja
Poriluk očistiti i dobro oprati, izrezati na duljinu oko 2 - 3 cm. Ovako pripremljen poriluk blanširati u vrućoj vodi tek toliko da malo povene (neka baci ključ). Iscijediti ga.
U ekspres lonac staviti ulje, ugrijati ga te dodati mljeveno meso. Malo ga propržiti pa dodati začine (tko voli može dodati i malo čili paprike) a onda dodati procijeđeni poriluk. Izmiješati sve to skupa, dodati koncentrat rajčice i vruće vode tek toliko da ogrezne.
Kada sve zakuha zatvoriti ekspres lonac i kuhati na tihoj vatri 10 - 15 minuta.

Ekspres lonac otvoriti rashladivši ga vodom ili skloniti s vatre i sačekati dok se ohladi.


Ja često kuham u ekspres loncu, čak i meso pečem u njemu (ali ne na onom dodatku koji je nekada dolazio uz njega).

Ovako pripremljen poriluk služim uz kuhanu rižu a ja osobno volim bez riže, pogotovo kada imam fini domaći kruh!

Broj komentara: 15:

  1. zanimljivo, nisam ga nikad pravila ovako... ne volim varivo od poriluka, ali zato ga obožavam u umaku s gljivama za tjesteninu... moram probati ovu kombinaciju :) i zeleni dio volim više od bijelog...

    OdgovoriIzbriši
  2. Zvuči jako dobro. Ja ga isto jako volim, a i moj muž, pa ga kuham kad god imam priliku.
    Imam jednu jako dobru pitu sa sirom i porilukom, a dodam ga i pečenom krumpiru. Obožam kako lijepo miriše kad se peče.
    Mislim da većina nas baca (najveći dio) zelenog dijela, jer kad ga kupujem u samoposluzi nije uvijek najsvježiji i taj je dio često tvrd, osim toga treba ga jako dobro očistiti jer se prljavština uvuče između listova.

    OdgovoriIzbriši
  3. Ja sam mislila da sam ja jedina koja to voli...kad' ono - nisam!!!

    OdgovoriIzbriši
  4. Prije sam jako voljela poriluk, a onda mi se nekako zamjerio i ne mogu ga više ni pomirisati kuhanog. I dalje ga volim jesti u salati samo narezanog. :)
    Ovakvu kombinaciju nisam nikad probala, mom dragom bi se ovo sigurno jako svidjelo. :)

    OdgovoriIzbriši
  5. ovakvu kombinaciju jos nikad nisam probala, vecinom ga radim na cuspajz:)), ali svidja mi se!

    OdgovoriIzbriši
  6. Uh...kako dobro izgleda...njam,njam..

    OdgovoriIzbriši
  7. Odlično izgleda,baš volim volim poriluk i mljeveno meso,a i rižu...

    OdgovoriIzbriši
  8. Fino izgleda, nisam ljubitelj poriluka ali mogla bih probati...

    OdgovoriIzbriši
  9. Nisam ga probala na ovakav način, a po sastojcima djeluje ukusno...potrudit ću se :)

    OdgovoriIzbriši
  10. Niti ja nisam poriluk probala na ovaj način, ali u svakom slučaju izgleda kao nešto što bi mi se zasigurno svidjelo više, nego klasično varivo od istog! Moram isprobati. Možda i moja mala terminatorica bude zadovoljnija ovom izvedbom nego mojom "klasičnom"! :)))

    OdgovoriIzbriši
  11. jako fino...ja poriluk koristim čitavu godinu kao zamjena za crveni luk kod pirjanja povrća i mesa i baš mi daje super okus...a volim ga i na varivo iako ga jako rijetko na taj način spremam...

    OdgovoriIzbriši
  12. Nikada do danas nisam spremala poriluk. Danas sam ga ispekla s piletinom i rižom. Super je!

    OdgovoriIzbriši
  13. Ovo ka oda je pravila gdja Tekin!

    OdgovoriIzbriši
  14. SNJEŠKA, PROBAJ U ZADNJOJ FAZI KUHANJA DODATI MALO VEĆ SKUHANOG GERŠLA (RIČET, FAR, JEČAM. Tako ne trebaš prilog. Super je!

    OdgovoriIzbriši
  15. Moja majka rahmetli zvala ga prasa.Ostalo to..i ja kazem prasa.I ona je bas tako pravila prasu, samo paradajz frisak.I nije volila pretis lonac.Govorila je " uzme i dusu jelu". Moj suprug ovako napravljenu ne bi ni probao.Njegova mama nikad to nije takodje ni probala.Ocito nosimo od kuce puno toga i nesvjesno.Ja volim prasu bas tako napravljenu."Prijesnu" u vidu salate..ni probati ne volim.da..ni moj muz nije zagovornik brzog ili pretis ili expres lonca, i nemam ga u kuci.U prase volim i bijeli i zeleni dio,ali mora biti bas izdinstano fino.Samo rijetko i pravim, jer sama jesti nije mi bas cejf...

    OdgovoriIzbriši