2. tra 2010.

Uskrsni vijenac






Pa vrijeme je uskrsnih praznika i ovakvi recepti nisu naodmet.
Ovaj recept imam godinama, nekada davno sam ga nadobudno prepisala iz nekog časopisa i prvi put ga pravim.
Uglavnom, žao mi je što ga prije nisam pravila jer je izvrstan. Koliko je dobar dovoljno je reći da je Zlatan prezadovoljan a on mi je ipak najveći kritičar, bolje reći najizbirljiviji.



Potrebno je:
Za tijesto:
  • 50 dag brašna
  • 1 vrećica (7 g ) suhog kvasca
  • 10 dag šećera
  • 2.5 dcl toplog mlijeka
  • 5 dag otopljenog maslaca
  • 1 žumanjak
Za punjenje:
  • 50 dag jabuka (3 kom.)
  • ribana korica jednog limuna
  • 10 dag mljevenih lješnjaka
  • 8 dag šećera (u receptu piše 7.5 dag???)
  • 1 bjelanjak
  • ( dodala sam i jednu šaku grožđica u jednu roladu) Inače mislim da se ta punjenja uvijek mogu mijenjati ovisno o nahođenju ili što imamo u špajzi
i još:
  • 10 dag marmelade od kajsija


Postupak:
  1. U mlijeku rastopiti maslac /sve skupa treba biti toplo)
  2. Pomiješati brašno, kvasac i šećer te dodati jaje i mješavinu mlijeka i maslaca. Zamijesiti tijesto i ostaviti ga na toplome kvasati oko pola sata.
  3. Jabuke oguliti i očistiti te 1/2 jabuka naribati na sitno a ostale isjeći na sitnije kocke.
  4. Pomiješati ih s limunovom koricom, lješnjacima i šećerom te dodati lagano umućen bjelanjak.
  5. Nadošlo tijesti podijeliti na dva dijela, i razvaljati ih na četverokute dimenzija 45x20 cm
  6. Na svaki staviti po polovicu nadjeva te zamotati u roladu, a sastav rolade okrenuti prema dolje.
  7. Rolade zarezati odozgo 2 cm duboko po dužini, saviti oko sebe (kao da cijedite ručnik) pa međusobno u čvrst vijenac. Staviti ga (vijenac) na lim za pečenje.
  8. Pokriti ga folijom, peći oko 20 minuta na 200°C, zatim skinuti foliju pa peći još 20 minuta. Ostaviti još 15 minuta u isključenoj pećnici.
  9. Premazati ga zagrijanom marmeladom od kajsija i ukrasiti po želji.


Ovako izgleda u presjeku!

SRETAN USKRS SVIMA! LIJEPO SE ODMORITE I UŽIVAJTE!

23 komentara:

  1. Joj kako je dobra. Sad sam baš umijesila tijesto za klasične pince da ih radim sutra, a da sam ovo vidjela prije, radila bi ovaj vijenac. Ah, pa ako sutra stignem, napravit ću i ovaj. Prekrasan ti je i sviđa mi se ovo malo jabuka.

    OdgovoriIzbriši
  2. Stvarno izgleda sočno i primamljivo. Nije ni čudo da je Zlatan zadovoljan. Slažem se s Dunjom, ovo je mnogo bolje nego klasična pinca.

    OdgovoriIzbriši
  3. Meni su tvoje slike postale puno, puno bolje u zadnje vrijeme. Kako si to postigla???!!!
    Rolada zvuci super, ali ako pojedem colombu+buhtle (koje nisam prijavila na blogu)...mislim da cu ju morati ostaviti za sljedeci Uskrs:)

    OdgovoriIzbriši
  4. Prekrasno! kako mi se ipak čini komplicirano (za mene) ostaviti ću da ga radim kada ću imati puno vremena i jako puno dobre volje!

    OdgovoriIzbriši
  5. Draga Melrose hvala na komplimentima, nisam ti ja umjetnička duša ali volim lijepo. Trudim se i "prepisujem":))))
    Nije komplicirano iako se čini. Čas posla sve bude gotovo.

    OdgovoriIzbriši
  6. Močno i divno izgleda. Vjerujem u fantastičan okus. Čestitke na izvedbi ovog vijenca, a tebi i tvojoj obitelji Sretan Uskrs i ugodne blagdane.

    OdgovoriIzbriši
  7. divno izgleda! Tebi i tvojoj porodici želim sretan Uskrs!

    OdgovoriIzbriši
  8. Izgleda zamamno, sigurno cu isprobati jednom prilikom...draga moja, sretan Uskrs i lepo provedite blagdane!:)))

    OdgovoriIzbriši
  9. Odlično izgleda! Ja sam upravo pince izadila iz pećnice, obožavam taj miris u stanu! Sretan Uskrs tebi i tvojima!

    OdgovoriIzbriši
  10. savrsena je, jako lijepo i ukusno izgleda! sretan Uskrs tebi i tvojoj obitelji!!!

    OdgovoriIzbriši
  11. odličan je! jako mise sviđa punjenje s jabukama, svakako ćemo ga isprobati, ako ne prije onda iduće godine :) sretan uskrs!

    OdgovoriIzbriši
  12. Sretan Uskrs tebi i tvojima draga moja :)
    Ovaj vijenac prekrasno ti izgleda :)

    OdgovoriIzbriši
  13. Sretan Uskrs draga Snježo!

    Vijenac je prekrasan. :)

    OdgovoriIzbriši
  14. This is so beautiful ...
    Hristos Voskrese!
    Big Hugs, Diana

    OdgovoriIzbriši
  15. Vijenac ti je savršen! Sretan Uskrs draga Snježo, tebi i obitelji! :)

    OdgovoriIzbriši
  16. Predivna je!Draga Snjezo,Sretan Uskrs!

    OdgovoriIzbriši
  17. Sretan Uskrs !
    Snježa draga ovo je predivno ! Jako mi se sviđa , i po sastojcima i kako si ga napravila, baš predivno !! Slike su odlične i mami me na isprobavanje !

    OdgovoriIzbriši
  18. Zanosno izgleda. Mislim da ste bas uzivali u ukusu i mirisu ovog finog peciva.

    OdgovoriIzbriši
  19. recept zvuci odlicno, a i izgleda ukusno..

    nije mi samo jasan postupak 7. koraka.. jel mozes malo detaljnije (ili ako imas slike) da pojasnis kako tacno zarezes ta 2 cm? jel to jedan rez po cijeloj duzini rolade? ili su ti manji rezovi na nekom pravilnom razmaku?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nemam slika, nažalost! Ali pokušati ću pojasniti.
      Znači: Kada zamotaš roladu, okrneš sastavak dole. E sada uzmeš nož od početka zarezati 2 cm duboko u rolade od početka do kraja (ostaviti na krajevima oko 2 cm ne zarezano:) Ja to radim tako što na nožu odmjerim otprilike tih 2 cm i režem. Sada svaku roladu ponaosob uviti oko sebe, uvrnuti (kao da se cijedi ručnik) pa onda obadvije rolade tako uvrnute jednu oko druge. Ispadati će malo fila ali, to se lijepo vrati unutra. Nadam se da sam bila jasnija! Ustvari, kada se počne praviti sve postane jasnije:)

      Izbriši