17. ožu 2014.

ajme.....uštipci od zobenih pahuljica


imam svoj stari rokovnik, svoju kupusaru, istrgnutih, flekavih listova sa dosta recepata..neki su isprobani, neki nisu nikada do sada...što ne znači i da neće..ali, u njemu je i nekoliko stranica istrgnutih iz nekih davnih novina, onih koje sam ja svojdobno redovno kupovala i čitala...već sam pisala o tome i danas mi se drago prisjetiti tih vremena, tih časopisa, novina što li već jesu...redovno sam kupovala svijet, bazar, nadu, praktičnu ženu a pošto sam i šila tu su obvezni bili burda i nova moda....
i tako, prije par dana pregledavajući te svoje recepte naletim na dva lista istrgnuta iz svijeta s naslovom: sevdah na tanjuru....uglavnom radi se o receptima iz banja luke, sa slikama, .... dobri stari recepti koje su za svijet tada pripremili poznati banjalučki ugostitelji kao npr. cicvara, čorba od povrća sa zobenim pahuljicama, begova čorba, kvrguša, somun - maslenica, bosanski lonac,....i među njima ovaj recept za uštipke od zobenih pahuljica...




opa! evo meni zanimljivog i jednostavnog recepta za temu koju nam je zadala mirela u food igrici ajme koliko nas je...
naravno recept imate na slici dolje a od mene malo detaljnije..
potrebno je:

  • 120 g pšeničog brašna (ja sam imala domaće, kupljeno u jednoj mlinici)
  • 120 g zobenih pahuljica
  • 10 g svježeg kvasca
  • 100 ml mlakog mlijeka
  • 200 ml mlake vode
  • 1/2 žličice soli i 
  • 1 žličicu šećera
  1. napraviti pjenicu od mlijeka, izmrvljenog kvasca, 2 žličice brašna i šećera
  2. u zdjeli izmiješati brašno, zobene pahuljice i sol, dodati pjenicu od kvasca i mlaku vodu...dobit ćete žitko tijesto...ostaviti na toplome neka uzađe
  3. grabiti žličicom uštipke, pržiti ih s obje strane u dubokom ulju i poslužiti



* kod nas se za nešto što vam ide u tek kaže da se slatko pojelo....e tako mogu reći i za ove uštipke: prava zaraza.....teško im je bilo odoliti




* ne znam što je tome uzrok, ili ono domaće brašno, ili zobene pahuljice ili oboje....
* eto, draga mirela, jedno jednostavno a izuzetno ukusno jelo od zobenih pahuljica...

Broj komentara: 7:

  1. Dragi su mi ti stari recepti na stranicama istrgnutim iz novina, u maminom kuvaru jos uvek stoje presavijeni listovi, a cuvam i jednu svesku sa tvrdim koricama u kojoj su zalepljeni samo iseceni receptici. Znas da mi vrlo zanimljivo zvuce ti tvoji ustipci i mislim da cu ih isprobati.:))

    OdgovoriIzbriši
  2. Baš si me podsjetila, i ja sam kupovala sve te magazine + studio. Iz francuske sam imala pretplatu na Marie Claire (pojma nemam kako sam uopće u ono vrijeme uspjela to naručiti i platiti) i La Maisone. Danas više ništa ne kupujem. Ništa me ne privlači, ništa nije tako dobro kao, recimo, što je bio Svijet. što se uštipaka tiče, izbjegavam sve što se prži u puno ulja, ali točno znam koliko su divni i zašto, kada počneš, ne možeš prestati.

    OdgovoriIzbriši
  3. Ovo zvuči veoma privlacno. Šta mislite, da li bi moglo mleko da se zameni kiselom vodom ili pivom, pa na taj način da se dobije posna varijanta ovih uštipaka?

    OdgovoriIzbriši
  4. Da, nekada smo imali što kupiti i što je važnije imali smo što pročitati , danas isto ima raznih časopisa, ali nema baš teksta tako da uglavnom ne kupujem ništa, ili sam na netu ili je u ruci knjiga. Uštipci odlično zvuče, baš mi je dobro što idu zobene pahuljice, i vjerujem da se brzo pojedu !

    OdgovoriIzbriši
  5. I ja sam nekad akupovala hrpe novina ali danas su mi nekako draže knjige.
    Jako dobro uzgledaju uštipci.

    OdgovoriIzbriši
  6. Svašta se nadje po tim starim istrganim stranicama, i sama imam jednu punu fasciklu i nikako da ih nekako povežem u svesku radi lakšeg pregleda. Ovako stoje u fioci i zaboravim na njih...uštipci su super, meni bi se sigurno dopali!

    OdgovoriIzbriši