12. pro 2012.

Čokoladna torta/ French Chocolate Cake


Još jedna jednostavna čokoladna torta koja se u originalu zove Francuska čookladna torta.
Ako je sve kod francuza tako jednostavno onda skidam kapu.
Nisam uvijek raspoložena praviti komplicirane kolače pa mi ovakvi recepti dobro dođu.
Sigurna sam da i među vama koji pratite moj blog ima ovakvih kao i ja i zato ovaj recept.
A recept je iz  " CHOCOLATE 500 best-ever recipes " koju sam već spominjala ovdje.






 Potrebno je:
  • 150 g šećera
  • 275 g čokolade (ja sam koristila čokoladu s 60 % kakaa)
  • 175 g maslaca
  • 2 žličice vanila ekstrakta 
  • 5 jaja, odvojeno žumanca i bjelanca
  • 40 g brašna
  • prstohvat soli
  • šećer u prahu za posipiti 
  1. pripremiti kalup promjera 23 cm (podmazati samo dno, staviti papir za pečenje, ne mazati stranice)
  2. odvojiti 3 žlice šećera od ukupne količine i ostaviti na stranu. u lonac debljeg dna staviti ostatak šećera, maslac i iskidanu čokoladu i grijati na laganoj vatri miješajući dok se sve ne otopi. 
  3. kada se sve otopilo skinuti s vatre, umiješati ekstrakt vanilije i ohladiti
  4. u ohlađenu mješavinu dodavati jedno po jedno žumance miksajući iza svakog. na kraju umiješati žlicom brašno.
  5. umutiti bjelanca s dodatkom soli. kada se malo umute dodati one preostale tri žlice šećera i dobro ih umutiti.
  6. umiješati trećinu bjelanaca u čokoladnu mješavinu, dobro je umiješati laganim potezima špatule. zatim umiješati i ostatak bjelanaca.
  7. sve prebaciti u pripremljen kalup, poravnati i peći 35 - 45 minuta na 160°C.
  8. pečenu tortu prebaciti na rešetkastu podlogu, zatim odvojiti stranice i ostaviti hladiti
  9. ohlađenu prebaciti na tanjur (šta bi gori sad je doli:), posuti šećerom u prahu i poslužiti



* umjesto vanila ekstrakta sam koristila Vanilla Paste with seeds (donjela iz Kanade:)
* dok se hladila njena gornja površina je popucala što smo mi uredno popapali a tortu sam okrenula tako da je dno postalo gornja površina torte
* može se poslužiti sa tučenim vrhnjem ili nekim "fruit coulis" (e, kako ovo pametno prevesti?)

Broj komentara: 17:

  1. Super:) bas volim takve torte ;)

    OdgovoriIzbriši
  2. Super torta..samo da nema kalorija:) Najgore kod mene sto vecinom ja pojedem slatkise koje napravim.Mog muza " moras" podsjecati da imamo i kolace ili tako sto u kuci.Blago njemu.Zato covjek vaze 75 kila, toliko imao i kad se ozenio.Ma fenomen!!!Ocito nas dvije dobro razlicite majke rodile.I sinovi su nam podijeljeni.Jedan ko maneken sa 39 godina, mladji je poguzija na svoju mamu, samo kontrolise se pa i on manekenski izgleda.
    Imam jedno pitanje, zasto podmazujes kalup-tepsiju ili sto vec ako stavljas i papir za pecenje??Ja koristim samo papir i tepsije mi skoro ciste poslije, nista se ne zalijepi.Pozz

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. podmazujem da se zalijepi papir! nisam ni ja tako radila ali, gledajući neke kuhare na tv počela sam i ja isto raditi.

      Izbriši
  3. Prava bogata čokoladna torta. Za specijalne prilike ;)

    OdgovoriIzbriši
  4. Uh,kako ja volim ovakve torte,savršeno izgleda.

    OdgovoriIzbriši
  5. Jela sam ju-odlična i jednostavna :) Radim slične muffine pa kad su mi napravili ovu tortu baš sam se začudila koliko imaju sličan okus :D I da, divna je :D

    OdgovoriIzbriši
  6. Eto, ja sam ti prva koja voli ovakve kolače jer su, uz to što se brzo prave, odlični. Pravi sastojci, pravi okusi. Bilježim!

    OdgovoriIzbriši
  7. Obožavam ovakve čokoladne torte, a moj suprug ih ne voli jer mu je taj čokoladni okus preintenzivan. Dekoracija je jednostavna, a jako efektna. Sviđa mi se!

    OdgovoriIzbriši
  8. Très delicieux!:))) eto mene cim je nesto od cokolade, i svidja mi se kad napravis tu dekoraciju sa trakicama.:)))

    OdgovoriIzbriši
  9. Predivna torta, svidja mi se kako si je ukrasila.

    OdgovoriIzbriši
  10. Ovo je jedna čokoladna divotica (njami :D), i dekoracija mi se jako dopada!!

    OdgovoriIzbriši
  11. Prekrasna je, obožavam ovakve vrste torti!

    OdgovoriIzbriši
  12. Već mi blloger dva put odbio komentar, "papigu mu poljubim".
    Divna tortica. Ja volim i komplicirane kolače i torte, no koji put se nema vremena, a i uzalud komplicirano ako je krajnji rezultat osrednji, jel tak.

    OdgovoriIzbriši
  13. Koliko god bila jednostavna ova torta je bogata odličnim sastojcima , a time joj i okus mora biti odličan ! Volim ovakve čokoladne slastice, super si je napravila i sviđa mi se dekoracija !

    OdgovoriIzbriši
  14. Uuuu, odlično izgleda, moram probati! koju čokoladu je najbolje koristiti?

    OdgovoriIzbriši