20. tra 2015.

torta s aromom limuna





Recept je odavde:

Torta al limone simil Mulino bianco 


ulijenila sam se...šta je razlog ni sama nisam pametna ali, tako vam je to kod mene...i kada bolje pogledam šta sam sve pisala i kako sam objavljivala i sama se čudom čudim..bilo je mjeseci kada bih objavila i više od 10 recepata a i kada nisam gotovo ništa objavila ili neki jadni minimum...
moj nikola voli limun i kolače s limunom...i tako sam ja listajući/šetajući po netu našla ovaj recept i njemu predložila...odlagala sam pripremu ovoga kolača a na kraju sam morala napraviti ga...talijanski znam toliko da svaki recept razumijem.... isto tako i engleski :) voljela bih da znam više ali, meni se više ništa ne uči...došla sam do toga da mi je dosta učenja, okružena samo stvarima koje volim i ljudima koje volim, nastojim živjeti život malog običnog čovjeka...
kolač možda izgleda komplicirano ali, nije...sastoji se iz tri dijela: osnovno tijesto, slastičarska krema i gornje tijesto (patišpanja)...ja ću napisati kako sam ga ja radila...u kolač ne ide limunov sok samo kora od limuna...





za ovu tortu je potrebno pripremiti...
slastičarska krema:

  • 500 ml mlijeka
  • 1 vanilija (ja sam stavila 1 žlicu paste od vanilije)
  • 6 žumanaca
  • 150 g šećera
  • 50 g škrobnog brašna (gustin ili sl...dobro bi bilo ako imate neki krumpirov škrob..ja nisam imala)
  • 50 g glatkog brašna
  • ribana korica 3 limuna


osnovno tijesto - podloga:

  • 75 g hladnog maslaca
  • 250 g brašna
  • 125 g šećera
  • malo soli
  • ribana korica od 1/4 limuna
  • nekoliko žlica hladnog mlijeka (meni je trebalo 7)
gornje tijesto (patišpanja):
  • 140 g brašna
  • 3 jaja
  • 100 g šećera
  • 40 g maslaca (otopiti i malo prohladiti)
  • 1 (2 žličice) prašak za pecivo 
  • prstohvat soli
  • ribana korica 1 limuna 
prvo napraviti slastičarsku kremu:
  1. limun oprati, dobro osušiti i izgratati samo žuti dio te staviti u posudu s toplim mlijekom neka odstoji barem 15 minuta da mlijeko poprimi aromu
  2. posebno umutiti žumanjka sa šećerom pa kada su dobro umućena umiješati žlicom škrobno i glatko brašno
  3. umiješamo procijeđeno mlijeko (da se ukoloni limunova korica) sve dobro izjednačimo i vratimo kuhati...miješati stalno dok se smjesa ne zgruša i potrebno je da malo kuha)
  4. kremu prebaciti na tacnu, pokriti folijom i ostaviti je da se ohladi barem 40 minuta









dok se hladi slastičarska krema napraviti osnovno tijesto odnosno, podlogu:

  1. izraditi maslac i brašno da se dobije mrvičasto tijesto
  2. dodati sve ostale sastojke, sjediniti i dobijeno tijesto umotati u foliju te ostaviti da se hladi 30 minuta u frižideru
sada napraviti gornje tijesto (patišpanju):
  1. dobro umutiti jaja i šećer 
  2. dodati brašno pomiješano s praškom za pecivo i na kraju umiješati rastopljeni maslac
slaganje kolača:
  1. kalup promjera 23 cm podmazati i posuti brašnom
  2. razvaljati tijesto za podlogu pa obložiti kalup tijestom, dno i okolo
  3. staviti na podlogu slastičarsku kremu, malo je žlicom utisnuti da ne ostane rupica
  4. preko kreme izliti tijesto za patišpanju...
  5. pripremljen kolač staviti peći u pećnicu zagrijanu na 180°C (kod mene 190°C) i peći ga 30 do 40 minuta







    6. gotov kolač osloboditi kalupa i posuti šećerom u prahu...potpuno ohladiti pa poslužiti















* i kao što sam gore napisala u kolač ne ide limunov sok, samo kora od limuna..tako da na kraju imate 5 limuna koja morate iskoristiti što prije (ustvari 4 limuna i od petog samo jedna četvrtina :))
* i ostaje vam 6 bjelanaca...možete ih zalediti i upotrijebiti za nešto što volite..a ako ste baš u dilemi ja predlažem kolač od 6 čaša
* i još nešto o kolaču: nježan, blag, ukusan, osvježavajući, ...inače net je pun slika ovoga kolača a rađen je da sliči na takav kolač koji se proizvodi industrijski
* za sljedeći put bih ga radila u kalupu promjera 26 cm i povećala bih onaj gornji dio: patišpanju

Broj komentara: 10:

  1. Izgleda jako fino iako me zanima dali ipak malo nedostaje limunovog soka ili je i ovako dobar?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. i meni je bilo malo neobično što nema limunovog soka..onda sam razmišljala gdje ga staviti? u slastičarsku kremu odnosno mlijeko? bilo me strah da se ne razdvoji...možda sam mogla kasnije ga umiješati mikserom u kremu ili ga staviti malo u patišpanju...ja ne volim ništa kiselo, još uvijek ne jedem slatko ali, sam probala malo....meni je jako ugodan, blag kolač...a nestao je u jednom danu :) stvarno je ukusan!!

      Izbriši
    2. Hvala Snježana, zaista izgleda jako fin i sočan

      Izbriši
  2. Divan kolac! I ja sam veliki ljubitelj arome limuna u poslasticama.

    OdgovoriIzbriši
  3. Ne volim okus limuna u kolačima, ali mi je recept, tj. način slaganja jako zanimljiv i sigurna sam da bi bilo fino i s narančom

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. slažem se ...i ja sam uvjerena da bi bio odličan i s limunom...pusa

      Izbriši
  4. Moja omiljena ali nisam ovako na posebno sve pravila.N kad pogledam sastojke mislim da je rezultat jedan fantastičan kolač!

    OdgovoriIzbriši