29. stu 2009.

Torta od naranče i badema

Ovo je jednostavna torta za moju prijateljicu Zdenku koja sutra slavi rođendan.
U životu osim obitelji i porodice koji su na prvom mjestu nama ženama je važno imati i dobru(e) prijateljicu(e). Uvijek sam imala prijateljice i one su mi mnogo značile a znače mi i sada.
Često me moji konjičani sa zebnjom pitaju kako mi je u Kninu ili kako mi je bilo u Podaci? Moj odgovor je da mi je svuda fino jer meni ne treba puno. Moja obitelj, posao, mjesta za prošetati i nekoliko prijateljica, jer (ovo sam prepisla sa neta):

* Nakon 40 godina življenja na ovom svijetu žena nauči da:
  • vrijeme prolazi
  • život se događa
  • distance razdvajaju
  • djeca odrastaju
  • ljubav blijedi
  • srca se slamaju
  • karijere završavaju
  • poslovi dođu i prođu
  • roditelji umiru
  • kolege zaborave uslugu
  • muškarci ne zovu kad su rekli zvati
  • Ali, prijateljice ostaju tu koliko god vremena i milja bile daleko od tebe
  • Prijateljica nikada nije daleko da ne bude tu kada je potrebna
  • Ženama su uvijek potrebne prijateljice!
Moje prijateljice blagoslove moj život!

A evo i recepta:
Naranče je potrebno dobro oprati. Ja sam ih dugo močila u vodi i dobro spužvicom trljala.
Zatim sam ih samljela na mašini za meso (nemam blender).
Potrebno je:
  • 2 naranče
  • 6 kom jaja
  • 250 g šećera
  • 100 g mljevenih bajama (badema)
  • 1 čajna žlica praška za pecivo
  • 100 g čokolade za ocaklinu
  1. Odvjiti žumnca od bjelanjaka
  2. Umutiti bjelanjka s prstohvatom soli
  3. Umutiti dobro žumanca sa šećerom
  4. Dodati usitnjene naranče ( žumance)
  5. Dodati mljevene bajame
  6. Polagano umiješati snijeg od bjelanjaka
  7. Izručiti u pripremljen kalup za tortu (Ja sam koristil apromjer od 26 cm, bolje bi bilo manji)
  8. Peći na oko 200 °C oko 50 - 60 minuta što ovisi o promjeru kalupa odnosno o visini torte
  9. Ohladiti pa preliti ocaklinom od čokolade rastopljene s malo maslaca

Broj komentara: 15:

  1. Krasno izgleda,prava zimska torta.Ja nemam velikog zivotnog iskustva,tako da ću za neke stavke morati još da pričekam.

    OdgovoriIzbriši
  2. Zdenka je sigurno jako dobra prijateljica kad je zaslužila ovako krasnu tortu ;)

    OdgovoriIzbriši
  3. Prijatelji jesu važni, slažem se, samo čini mi se da i oni nekako dođu i prođu. Život nas razdvoji i odvuče na druge djelove svijeta pa se pomalo i zaboravimo. Sreća je imati jednog pravog prijatelja cijeli život.
    Torta je prekrasna, obožavam kombinaciju čokolade i naranče. :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Kako si to lijepo napisala za prijateljstvo:)
    Nazalost
    ovdje
    toga nema...ili jako malo.
    Na nas nacin zapravo i nema..Meni to strasno fali:(
    tako bih rado da imam nekoga ko bi mi pravi drustvo kad nordickujem
    kad u saune idem
    neko ko bi mi zacas na kaficu dosao
    ja njemu takodje...
    ali
    to je cijena zapada,izmedju ostalog.
    Torta ti je super.kao i sve tvoje torte:)
    Podsjecas me na moju svekrvu i zaove-zene iz Srbije poznato su majstorice za kolace i torte...
    ugodan ti dan Snjezo:)

    OdgovoriIzbriši
  5. divan post, a o torti niti ne moram, savrsena kombinacija!

    OdgovoriIzbriši
  6. Mene privukla torta sa narandzama na drugom blogu (moja ultimativna slatka kombinacija, cokolada i narandža), a naidjoh jos i na bas lep post nevezano sa receptima :)

    OdgovoriIzbriši
  7. Predivna, predivna torta.

    I sjajan post.. Sve je istina..

    Poželi dragoj prijateljici sretan rođendan

    OdgovoriIzbriši
  8. Sjajna torta, još kad bih mogla nabaviti domaće naranče...

    OdgovoriIzbriši
  9. Srecne ste vas dve jer imate jedna drugu. Torta ti je predivna, i ja bi joj se puno obradovala :)

    OdgovoriIzbriši
  10. Hvala vam drage moje na toplim riječima. I ovo druženje na ovim stranicam me jednako ispunjava i čini sretnom!

    OdgovoriIzbriši
  11. HelloSenjeza , you have very nice recipes..
    Many greetings from Germany
    cali

    OdgovoriIzbriši
  12. Pozdrav, Snježno!
    Torta je krasna. Napravila sam je prošli vikend i nestala je u trenutku. Pjenasta je, lagana, topi se u ustima. Još bi bilo bolje da sam radila u manjem limu, kako si i sugerirala (od 24 cm, a ne kao u mom, od 28 cm), bila bi viša. No, nije izgubila na "finoći". Vjerujem da ću naći još ukusnih stvari na tvom blogu. Do kuhanja! :)
    Katarina

    OdgovoriIzbriši
  13. snježana draga,
    još više od recepta mi se svidio tvoj post i to je zbilja ogromno bogatstvo za onoga koji ima obitelj, prijatelje, posao i PSA (sa moje strane još).
    volim ovu tvoju neposrednu i toplu stranicu , svako dobro želim
    sandra

    OdgovoriIzbriši