25. srp 2010.

Focaccia s ljubičastim lukom i tunom


Pravila sam ja i druge focaccie kao npr. ovu najjednostavniju s malo crnih maslina. Odlično je prošla kod mojih s tim što su neki vadili masline i jeli je onako bez njih:))

Kada sam prvi put ugledala recept za ovu focacciu ovdje znala sam da ću je morati napraviti. Ja ljubičasti luk toliko volim da bih ga čini mi se mogla jesti svaki dan kao neki jabuke.

I odmah, ne budi mi mrsko ja napravim ovu focacciu ali onako oprezno, znajući s kim imam posla. Za dečke sam znala da će im se svidjeti ali, Zlatan:)))
Napravila sam je s mnogo manje luka, jednu polovicu čak i bez luka (radi Zlaje) i još dok sam je pravila moj Zlatan kaže: - Sumnjam da će to išta valjati.
Bome ako ti se sviđa jedi a ako ne šta ću ti ja!!!!- to mu je bi odgovor.

I ostavila sam ja njemu jedan komadić ove s lukom ali nije htio a dečki su oblijetali oko nje, sve moleći da on ipak odustane. Nije je ni pogledao, onu praznu s malo sira po vrhu je prevrnuo nekoliko puta, pogledao sa svih strana i na kraju skupio hrabrosti i pojeo:)))


Ali, sljedeći put sam je pravila sa što više luka, znajući da je on svakako neće ni probati a mi smo se lijepo najeli:))

Recept ide otprilike ovako:
Potrebno je:
Za focacciu:
  • 350 ml vode
  • 500 g brašna
  • 25 g svježeg kvasca
  • 4 žlice maslinova ulja
  • 5 g soli
  • 1 žličica šećera
Za posip:
  • 500 g ljubičastog luka
  • maslnovo ulje
  • 300 g tune iz konzerve (ocijeđene) ili manje po volji
  • soli

  1. Rastvoriti kvasac u malo tople vode zajedno s jednom žličicom šećera i pričekati da se formira pjena
  2. U ostaloj vodi rastvoriti sol te u zdjelu u kojoj se nalazi brašno dodati ulje, zapjenjeni kvasac i vodu i formirati tijesto.
  3. Tijesto izraditi da postane elastično i ostaviti ga na toplom mjestu dok ne udvostruči volumen
  4. Sada tijesto premjestiti u nauljenu tepsiju i lagano rukama ga rastanjiti na debljinu oko 1 cm, nauljiti ga i s gornje strane i ostaviti oko pola sata na toplome.
  5. U međuvremenu luk izrezati na rebarca i stavit ga u tavu s nekoliko žlica maslinova ulja, posoliti ga i dinstati ga na laganoj vatri sve dok ne povene.
  6. Rasporediti luk po focacci a po njemu iscjeđenu i iskomadanu tunu
  7. Peći u pećnici zagrijanoj na 220°C 30-tak minuta
  8. Ohalditi i služiti.
U mene se baš i nema kada ohladiti a jedva sam je stigla i uslikati. Zato se na originalu lijepo vidi kako to izgleda:))


I još moram reći da sam se čak odvažila i prošli put sam je pravila s dodatkom crnog brašna tip 1600 i bila je još ukusnija.
I što reče moja prijateljica bolje ti je od svake pizze jer bar nema puno masnoće:)))
Ali, ima onih koji i ne podnose luk, nažalost!
Isto tako mislim za one koji ponekada traže nešto posno da je ovo dobar izbor!

Broj komentara: 17:

  1. Ajme Snježo...mogu zamisliti koliko je ovo fino...Savršeno fino!

    OdgovoriIzbriši
  2. Ovo je predivno, ja i kćer ćemo se danas dobro počastiti sa ovom delicijom. Meni je odlična kombinacija ljubičasti luk i tuna, baš super.

    OdgovoriIzbriši
  3. ja izbegavam puno luka zbog degustatora u hrani, ali luk ima tu divnu karakteristiku da postane slatkast kada se pece. Volim crveni luk, ali ga malo koristim i sama ne znam zbog cega, verovatno neka jela zahtevaju da se luk ne vidi, da se ne pokvari vizuelni efekat. Trebam vise da ga koristim.

    OdgovoriIzbriši
  4. Ellerinize,emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı bir görüntü.

    Saygılar.

    OdgovoriIzbriši
  5. haha, baš sam se nasmijala :) teško je kuhati za izbirljive... ponekad sam i ja u sličnoj situaciji... u početku sam se prilagođavala svim mogućim željama i željicama, a onda sam odustala... znam da je ono što pravim fino, ne pravim makar šta, pa tko neće ni probati, više se ne živciram :) lijepo izgleda faocaccia!

    OdgovoriIzbriši
  6. Foccacu baš nešto često radim u svojem breadmakeru, ali mislim da je recept za tijesto isti. Mijenjam posip po njoj, već prema jelu uz koju je serviram. Znam samo da apsolutno sve nestane u trenu, baš kao i ova tvoja. Fino!

    OdgovoriIzbriši
  7. Zlaja nema pojma o focacciama:)))!!!

    OdgovoriIzbriši
  8. 1 lijepa nagradica http://shangrilafood.blogspot.com/2010/07/back-to-reality-i-nagradice.html

    OdgovoriIzbriši
  9. Focaccia je odlična i napravila si je odlično !! Meni izgleda super i sigurno je jako ukusna. A baš si me nasmijala pričom o Zlaji :), mogu zamisliti taj razgovor i kako neće niti da proba :))

    OdgovoriIzbriši
  10. da meni moj muž toliko prigovara oko hrane koliko tebi tvoj, ja bi mu već davno rekla nek si sam kuha. da vidiš kak bi se uskoro predomislio i svašta htio probati :)) šalim se malo...ali i divim ti se što to stoički podnostiš i što te njegova izbirljivost nije pokolebala da i dalje kuhaš nove i zanimljive stvari. focaccia izgleda super i sigurna sam da je super sočna i ukusna.

    OdgovoriIzbriši
  11. Moram priznati da ti je focaccia savrsena,već ću je ov enedelje praviti..:)

    OdgovoriIzbriši
  12. Ovo je predivno. Obozavam slatkast ukus luka, svakom jelu daje poseban ukus, kada se dobro iskoristi. Iako je kuhinja, za neke, uz koriscenje luka ponekad dosadna, ja mislim da je on uvek tu s pravim razlogom. Samo ga treba, kao i druge sastojke, dobro obraditi. Peciva obozavam i volim nove stvari, tako da cu ovo sigurno isprobati:)

    OdgovoriIzbriši
  13. Izgleda mi jako fino, a ja naravno volim sve probati :)

    OdgovoriIzbriši
  14. Izgledaju zamamno, da je fino znam, jer sam i ja nešto slično radila ovo ljeto, ali sam ipak dodala malo pršutića, ne bi kod mojih prošlo inače :)
    Luda sam za svim dizanim slanim tijestima i samo jedno veliko MLJAC, za sve tvoje kombinacije! :)

    OdgovoriIzbriši