4. srp 2010.

Sacher (Sacherova) torta i nekoliko rođendana

Ovaj mjesec je pun rođendana meni dragih ljudi.

Danas (4.7.) je rođendan mojoj rodici Dijani. Dijana živi u Francuskoj pa pošto znam da i ona voli pogledati ovaj moj blog želim joj ovim putem sretan rođendan.
A sutra (5.7.) je rođendan mojoj sestri Lidiji i ona je preko bijela svijeta ali uvijek sa mnom.
Sretan ti rođendan draga moja Lidija!
Rođendan je i mojoj kumi i prijateljici Bori (11.7.) koja je sada u Beogradu i naravno i njoj želim sretan rođendan a isti dan ima rođendan moja bivša susjetka i školska prijateljica Nada a sada je u Sloveniji.
Što smo se razbježali po svijetu:)))
Eh, mislila sam skinuti neki videić za Happy birthday ali izbor je tako veliki da sam odustala:)))
Ima toga još...

Imam nekoliko recepata za ovu tortu prepisanih iz kojekakvih časopisa. Sve se svodi na gotovo isto. Ali, ovdje mi je zanimljiv način na koji je napisan (i zove se Sacherova torta) i mislim da sam ga prepisala iz nekih novina ni sama ne znam kada.
Ne treba puno sastojaka za napraviti je, obično sve imamo kod kuće.
Naravno važni su i dobri sastojci (trebala sam staviti kvalitetniju čokoladu:)))

Potrebno je:
Za tijesto:
  • 15 dag čokolade
  • 15 dag maslaca
  • 15 dag šećera
  • 6 kom jaja
  • 15 dag brašna
Za čokoladni preljev:
  • 7 dag čokolade
  • 5 dag šećera
  • 3 žlice vode
  • 5 dag maslaca i kap ulja
I još je potrebno:
  • nekoliko žlica marmelade od kajsija (marelica)
Izrada ide ovako:
  1. Otopiti čokoladu sa žličicom vode na tihoj vatri
  2. Istući snijeg od 6 bjelanjaka i ostaviti na stranu
  3. Pjenasto umutiti maslac sa šećerom pa dodati jedno po jedno svih 6 žumanaca i na kraju otopljenu čokladu
  4. U ovu smjesu sada oprezno drvenom žlicom umiješati brašno i istučeni snijeg od bjelanaca
  5. Tijesto izliti u pomašćen i pobrašnjen pleh (promjera 23 cm) pa ga peći na laganoj vatri (180 - 200°C) oko 35 minuta (moja mama je ove oblike za tortu zvala "tortipleh":)))
  6. Pečeno sasvim ohladiti pa jednom prerezati
  7. Zagrijati dok se ne razrijedi nekoliko žlica marmelade od marelica pa premazati prerezanu koru i čitavu tortu izvana i ostaviti malo prosušiti
  8. Za čokoladni preljev rastopiti čokoladu sa šećerom i vodom. Kada nestanu sve grudice dodati maslac i kap ulja i sjediniti u glatku i sjajnu glazuru.
  9. Skinuti s vatre i miješati je dok se malo ne rashladi pa dok je još topla preliti preko torte


Najbolja je kad prenoći a služi se s tučenim slatkim vrhnjem.
Iskreno, mojim dečkima koji uopće ne vole šlag je bila dobra i bez njega a nisam je uspjela sačuvati do sutra pa smo je načeli nakon nekoliko sati:)))

24 komentara:

  1. Predivno je ispala, a ova glazura izgleda predivno! Inače, glazure s vodom su mi fenomenalne i lako se režu :) Sretan rođendan svima navadenim :))

    OdgovoriIzbriši
  2. Kao prava!!!Glazura je odlicna, sjajna!

    OdgovoriIzbriši
  3. Volim tamnu čokoladu tako da je ova torta pravi pogodak za mene. Sretan rođendan svim račicama ;)

    OdgovoriIzbriši
  4. Sve pohvale na divnom postu. Sacher torta je izuzetno ukusna i jednostavna, pa je i ja volim cesto praviti. Svidja mi se i glazura.
    I u pravu si kad kazes treba koristiti kvalitetne sastojke, jel' su isti najzasluzniji za dobar finalni proizvod. Moji omiljeni brendovi cokolade su definitivno: Valrhona, Callebaut, Scharffenberger, Guittard, mada je i Lint izuzetno kvalitetna cokolada. Takodje sam probao i Krasovu tamnu cokoladu koja me je takodje pozitivno iznenadila.

    OdgovoriIzbriši
  5. Sutra je i mojoj sestri rođendan, a prekosutra mom zetu. :)Baš ti je lep ovaj post, a i za torticu ni malo ne sumnjam da je fenomenalnog ukusa.

    OdgovoriIzbriši
  6. Pridružujem se rođendanskim čestitkama slavljenicama , posebno tvojoj sestri i nadam se da ćete se uskoro vidjeti ! Sacherica je odličan izbor , super si je napravila i jako lijepo izgleda !!

    OdgovoriIzbriši
  7. Torta nad tortama, jednostavna, a ipak zahtjevna. Odlično ti izgleda.

    OdgovoriIzbriši
  8. ja nisam baš ljubiteljica zaherice, izgledom me jako privlači, ali džem i čokolada jednostavno mi ne idu :(.. probala sam i original u beču... niš ni od toga he he :)

    OdgovoriIzbriši
  9. Zaista jedna od najboljih torti,meni omiljena.Inače je pravim bez sečenja po sredini,ali mislim da je bolje da se ipak preseče.Hvala ti za recept za čokoladni preliv.Kada sam je zadnji put pravila,nije mi glazura bila bas sjajna.Jako se stvrdnula i vrlo tesko sam je premazala preko torte.Sve čestitke!!!

    OdgovoriIzbriši
  10. Prekrasno izgleda ova tvoja Saher torta. Original Sacher sam probala i ta torta "ubija2 količinom čokolade koja u nju ide. Meni ta torta (mislim na oiginalnu zahericu) jednostavno ima preteške kore, dok su posebna domaća marmelada od marelica i savršena glazura zaista vrhunske.
    Lijepa čestitka svim tvojim dragim osobama.

    OdgovoriIzbriši
  11. ja ovaj mjesec imam ćak tri važna rođendana i to oba nećaka i mala sestra, sva sreća barem imam kome torte praviti :)
    a ova tvoja je stvarno prekrasna, glazura odlično izgleda

    OdgovoriIzbriši
  12. Obožavam ovu tortu, ona mi je savršen način za poželjeti sretan rođendan dragim osobama. :)
    Tvoja izgleda apsolutno savršeno. :)

    OdgovoriIzbriši
  13. Snježo čeka Vas nagradica na mom blogu! Svratite! Veliki pozdrav! :-D

    OdgovoriIzbriši
  14. Srecan rodjendan svima po redu!!! Tortica je pravo savrsenstvo! I na mom blogu ceka te nagrada pa svrati da je preuzmes kad stignes :) http://casadevainilla.blogspot.com/2010/07/nagrade.html

    OdgovoriIzbriši
  15. Svrati na moj blog, ceka te nagradica :)

    OdgovoriIzbriši
  16. Draga Snježa, na mom blogu čeka te jedna nagradica , pa kada stigneš navrati po nju :)

    OdgovoriIzbriši
  17. Trazeci recept za sarenu dolmu dodjoh na ovu adresu. Zagolicalo me je sve o Vrtaljici, pa pogledah i stare fotografije. Poznadoh Koloniju, Boracko jezero, docek Nove godine u Drustvenom domu,mislim da skontah da je ovih dana bio rodjendan Nadi Medved, koja zivi u Sloveniji.. Elem, ja sam Rale Cadjenovic i zivio sam u Koloniji od 1952 do 1970. godine kada sam zavrsio gimnaziju, a 1972 godine preselio u Titograd-Podgoricu, gdje i sada zivim. Inace, juce sam sa vratio sa kraceg boravka u Konjicu gdje sam bio gost Dine i Vesne Begtasevic sa Varde.I pored velikog naprezanja uma (mozda mi je um uzak)ne mogu da se sjetim Lidije i Sneze, a mora da smo bili komsije. Mozda bi mi pomoglo prezime i ime roditelja. Ako nije tajna, Snezo odgovori.U svakom slucaju veliki pozdrav.
    Rale

    OdgovoriIzbriši
  18. Dragi Rale, kako te se ne bih sjetila:))) Ti si stanovao ispod Bate i Mire a ja sam stanovala u zgradi ispred vaše u prvom ulazu na prvom katu. Prezivala sam se Petrović, stanovala sam ispod Nade Medved a preko puta Beševića (čika Tomo i teta Smilja), mama mi je bila Ljubica, tata nije živio s nama.
    Samo da znaš kako mi je drago što si mi se javio, nemam riječi da ti objasnim. Puno, puno te pozdravljam, javi mi se na e-mail, pozdravi sestru (tanja, ako se dobro sjećam i piši mi o sebi i o Radovićima ako ste u vezi)

    OdgovoriIzbriši
  19. Draga Snezo, ubih se da ti nadjem e-mail, ali nijesam uspio. Posalji mi na ovu stranicu tvoj e-mail da bih ti opsirno sve napisao.

    Puno pozdrava
    Rale

    OdgovoriIzbriši
  20. Moj e-mail je: sntomic@gmail.com

    OdgovoriIzbriši
  21. Rođendani prošli, ali nekako mislim kako za dobre želje nikad nije kasno, stoga ih pregršt šaljem.
    Sacherica ti izgleda kao iz izloga. Ne znam kakvog je okusa, ali uvjerena sam, čarobnog.
    Naime, koliko god djelovala jednostavno, dobru Sachericu treba znati napraviti! :)

    OdgovoriIzbriši
  22. Zaista male razlike ali torta elegantna i fina.

    OdgovoriIzbriši