5. tra 2009.

Boem šnite




Ne znam ni sama kada sam i od koga dobila ovaj recept. Za većinu mojih recepata znam odakle mi, ali za ovaj nisam sigurna. Sve mislim da sam ga dobila, još dok sam živila u Podaci, od prijateljice Dinke.
Dobar je ovo kolač. Nije kompliciran, a u isto vrijeme je "bogat" što znači ukusan. I on spada u grupu kolača koji se u mojoj kući jedu sa zadovoljstvom. U njemu je sve prirodno, nema ekstrakta, boja (neka mi oproste oni koji ih upotrebljavaju ali moji dečki to ne jedu), šlaga, želatine i sl.

Pravi se jedna kora od bjelanaca s dodacima, peče se u tepsiji od električnog šporeta (33 cm x 30 cm), reže se na tri trake i filuje filom, koji je opet kuhan tako da je i prenosiv i nema opasnosti od beštija "salmonele".
Za koru je potrebno:
  • 10 bjelanaca
  • 25 dag šećera
  • 10 dag mljevenih oraha
  • 10 dag mljevene čokolade
  • 2 žlice brašna
  • 1 žlica kakaa
Prvo je potrebno umutiti dobro bjelanca (dodati na vrh noža soli ili 2 -3 kapi limunovog soka ili octa), zatim postupno dodavati šećer stalno muteći. Kada je dobro umućeno isključiti mikser i polako žlicom dodavati sve ostale sastojke koje ste sve zajedno pomiješali u istoj posudi. Sve lagano izmiješati i staviti u pripremljenu tepsiju (najbolje na pek papir). Kolač staviti u vruću pećnicu i peći na 200°C oko 30 minuta.
Ohladiti na rešetki i ohlađen kolač izrezati na tri trake koje treba filovati ovim filom.

Za fil je potrebno:
  • 10 žumanaca
  • 2 vanilin šećera
  • 3,5 dcl mlijeka
  • 8 dag brašna (ja sam stavila oštro)
  • 18 dag margarina ili maslaca
  • 20 dag šećera.
Staviti mlijeko da zavrije. Pomiješati žumanca s vanilom i brašnom te dodati malo hladnog mlijeka. Dobro ujednačiti da nestanu sve grudice, a zatim dodati malo vrućeg mlijeka, još malo promiješati i dotle je ostatak mlijeka proključao. Sada sve sastaviti i na vatri miješati dok se potpuno ne zgusne. Dobije se dobro gusta masa. Dobro je ohladiti i pomiješati s margarinom (maslacem) umućenim sa šećerom.

Dobivenim filom filovati trake, slagati jednu na drugu a zatim sve premazati okolo i odozgo! Ukrasiti po želji. Ja vam nisam od ukrašavanja!


Broj komentara: 11:

  1. Ovaj kolac izgleda toliko socno i slasno da dodatno ukrasavanje uopce nije potrebno!

    OdgovoriIzbriši
  2. Vrlo lepo izgleda, a po sastavu se vidi da je domacinski! :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Hvala, drage moje! Mnogo mi znače vaši komentari, još jednom, velika hvala!

    OdgovoriIzbriši
  4. Ne znam bas dobro da govorim srbski, ali razumem nesto :P
    Dobro sam te nasla, vrtaljica! :)
    Ja sam Laura, od Laura's blog i hocu da te pozdravim i da ti kazem da tvoji recepti izgledano fantastican!!!
    Ostavim te za "preferati" :)
    Zdravo!!!

    OdgovoriIzbriši
  5. Super ukusni stvaranja. Vrlo lijep kontrast boja.
    Veliki kompliment

    Pozdrav Jakove

    OdgovoriIzbriši
  6. imam problem s korama. ispalo ko neka spuzva. zivim u inozemstvu i ne razumjem kako samljeti cokoladu. koju cokoladu treba samljeti? za kuhanje?jel moze netko detaljnije objasniti.
    molim vas pomozite.

    OdgovoriIzbriši
  7. @Marija: Ja meljem najobičniju čokoladu za kuhanje na mašini za mljevenje oraha. Prvo sameljem orahe pa za njima čokoladu. E sada ne znam kako ti melješ orahe da ne budu gnjecavi, možda može poslužiti i čokolada u prahu?!

    OdgovoriIzbriši
  8. Hvala ti Snjezana. Idem probati ponovo!

    OdgovoriIzbriši