10. tra 2009.

Rižoto od špinata

Obožavam zelen! 
Moj favorit i favorit mojih ukućana je raštika. Ali, u Kninu nema raštike i nitko od domaćih je ne sadi. Čak je nema na pijaci niti u piljarama. Snalazim se nekako. Jedna moja prijateljica mi posadi nekoliko sadnica, ali ovdje je jako vruće ljeti tako da tek u jesen se oporavi i imamo raštike. Ali, donesem ja raštike i iz moga Konjica kada god odem.
Sjetim se jedne moje prijateljice, koja sada živi u Norveškoj, kada ide nazad u Norvešku nosi pola kofera raštike, naravno smrznute. 
Također volim i špinat ali, tu je bio mali problem. Ja sam naučila kod svoje mame špinat jesti "na ćušpajz" kako je to moja mama zvala (špinat na mlijeku) ali, moj muž to nije htio jesti. Tako, sam nekako doskočila njemu s ovim rižotom od špinata koji jede a i dečkima je isto drag.
Na kraju je ispalo da svaku vrstu zeleni pripremam različito.

Ovaj rižoto ili kako u Bosni zovu sva jela s rižom "pilav" pripravljam na sljedeći način:
Potrebno je:
  • 1 kg špinata
  • 1 mala glavica luka (kapule)
  • 2 dcl riže
  • grumenčić maslaca
  • parmezan po želji
  • sol, papar, 
  • 2 žlice maslinova ulja
Špinat očistiti i oprati.
Na ulju propržiti malo kapulu. Posoliti je još dok je hladna, prije će omekšati. Kada je omekšala dodavati postupno očišćeni i oprani špinat. Kada ste sav špinat dodali pustiti da ispari sva tekućina, pa dodati rižu. Posoliti i popapriti i ako volite dodajte i vegete.Još malo miješati pa dodati vruće vode. Vodu dodavati postupno i kuhati na laganoj vatri dok riža ne bude "al dente". Pred kraj dodati maslac, isključiti vatru i poklopiti. 
Ako svi vole može se umiješati i svježe izgratani parmezan, bude jako kremasto i pikantno, ili služiti parmezan posebno.
Nešto ne volim špinat kuhati pa bacati vodu od njega. Čini mi se da tada bacim sve dobro što je u njmu bilo.

2 komentara:

  1. Nisam ljubitelj zelenog povrća. Ali trpam ga gdje stignem zato što je zdravo:) Volim ovakav rižoto, češće ga radim s blitvom.

    OdgovoriIzbriši
  2. Svidja mi se , ali predugo kuhanje špinata ipak uništi ono najbitnije

    OdgovoriIzbriši