4. ožu 2010.

Ružine kocke


Opet je loše vrijeme , nikako da nam proljeće sine. Jučer je bio rođendan moje mame (uskoro će i moj) i to me uvijek vrati u djetinjstvo kada smo moja sestra i ja šetali po obližnjim proplancima i brali ljubičice (naša mama se zvala Ljubica) da bismo nju obradovale za rođendan.
Gotovo sam svakog ožujka u depri ali sam sebi prošle godine rekla da je dosta, glavu gore Snježana i pjevaj!
Stalno mi je u glavi jedan monolog iz knjige Kabulske lastavice koji kaže: "Čovjek jede da ne umre od gladi a pjeva da čuje da živi!"
Polako, ali baš polako to mi polazi za rukom.

I evo receptić za ovaj fini kolačić:

Pripremiti:
Za biskvit:
  • 4 jaja
  • 4 žlice šećera
  • 8 žlica skuhane jake crne kave
  • 10 dag mljevenih oraha
  • 15 dag brašna
  • 1 prašak za pecivo
Za nadjev:
  • 3 dcl mlijeka
  • 20 dag šećera
  • 4 žlice škrobnog ili glatkog brašna
  • 20 dag maslaca
  • 1 žumanjak
Za preljev:
  • 5 dag margarina
  • 10 dag čokolade za kuhanje
Biskvit napraviti:
  1. Izmiješati brašno, mljevene orahe i prašak za pecivo
  2. Istući bjelanjke s prstohvatom soli
  3. Dobro istući žumanjke sa šećerom, dodati kavu
  4. Umiješati mješavinu brašna i ostalog te na kraju lagano žlicom umiješati istučene bjelanjke
  5. Istresti u tepsiju (20x38 cm) koju treba podmazati i posuti brašnom
  6. Peći na 200°C oko 20 minuta
  7. Ohalditi
Za nadjev:
  1. Istući žumanjak sa šećerom i mlijekom
  2. Dodati brašno, ujednačiti pazeći da se ne stvore grudice te prebaciti nad paru
  3. Miješajući iznad pare skuhati (trebalo mi je oko 10 minuta)
  4. U ohlađeno dodati umućen maslac
Vodoravno presjeći biskvit na pola te ga filovati s oko 2/3 nadjeva, slijepiti ga te ga odozgo premazati s ostatkom fila
Za preljev otopiti čokoladu i margarin, malo ohladiti te ga dok je još tekući preliti preko kolača.

Ni sama ne znam kada sam ovaj kolač napravila zadnji put.
Sjećam se da sam ga prepisala iz jednog Svijeta davnih dana i da je u fusnoti bilo napisano: Aktiv žena Otrovanec?!
Ovo je nešto slično Ledenim kockama pa valjda ga zato i nisam pravila, jer kada smo otkrili Ledene ovaj smo gurnuli u stranu.

Bože, što se ja namučim dok izrežem kolač. Uvijek mi je kriv, rutav, puca mi čokolada, ... svašta. Biće da je do noža:)))

Broj komentara: 13:

  1. wow che delizia!! mmmmmmmmmmmmm......

    OdgovoriIzbriši
  2. Ajme Snježo!!!!! :) Čekaj, moram nešto pronaći i poslikati i vraćam se, onda ću ti sve objasniti! :)

    OdgovoriIzbriši
  3. RUŽINE KOCKE
    su prvi kolač sa kremom koji sam ja u životu napravila i dugo sam ga radila, baš smo ga svi doma voljeli, ali smo ga mi zvali Otrovanec, jer je aktiv žena Otrovanec objavio recept ;) i tako smo i nudili ljude, kao hoćete malo Otrovanaca? i čudili se što ljudi odbijaju :))
    Tak' sam se raznježila kad sam ga vidjela, godinama, ma kaj godinama, desetljećima ga nisam napravila! :) Sad sam išla tražiti recept i vidim da sam ja dodala 10 dkg šećera u recept :), u originalnom receptu su ga ispustili, a i recept je sav pohaban i flekav :)
    Super su ti ispale, sad bi baš jednu gricnula, iako je skoro ponoć! :)

    OdgovoriIzbriši
  4. @Tadeja: Točno u receptu je izostavljen šećer za biskvit. Ja sam po svom nahođenju dodala 4 žlice. Mislim da je dovoljno jer u filu ga ima 20 dag! drago mi je da sam te raznježila!

    OdgovoriIzbriši
  5. Moja mama isto se zove Ljubica, ali za rođendan (april) obično dobiva tulipane jer je to cvijeće koje joj je tata prvi puta darovao, a na njezin rođendan su se i vjenčali. Glavu gore - mama bi željela da ste sretne i ne tugujete!
    Otrovanec je selo blizu mene, ali nikada nisam bila u njemu i pojma nemam kako izgleda. No, nekada su sva okolna sela imala jako aktivne Aktive žena koje su, između ostalog, prigodno kuhale ili pekle kolače, i to odlično. Kako nakon 90-ih nije bilo poželjno biti aktivan (osim nacionalno), to se pomalo ugasilo. Kuha se i peče na veliko jedino kada su u selu svatovi. Kocke izgledaju prekrasno i po sastojcima vidim da su fine.

    OdgovoriIzbriši
  6. Predivni su,ali baš...:)Sto si ih napravila,svaka čast draga!

    OdgovoriIzbriši
  7. Jako su lijepe i ne znam zašto se žališ na rezanje. Da vidiš koliko se ja namučim da odrežem iole pravilan komad...
    Meni nije poznat ovaj kolač ali mi se jako sviđa i uopće me ne čudi ova Tadejina priča kako ga je stalno radila. :)

    OdgovoriIzbriši
  8. Lijepog li kolača, onaj fini dobri domaći.
    Uopšte nisi loše izrezala kolač, ja te sa kremom ubrljam da budu tristo puta čupaviji od tvog.
    Ja sam danas tužna zbog sjećanja na kćerku moje kolegice. danas bi joj bio 22 rođendan, a poginula je prije 7 godina.
    BTW, možda bi i ovo mogla biti ulaznica za Ajme koliko nas je, ima kafe u biskvitu.

    OdgovoriIzbriši
  9. monolog mi se jako svidja, a jos vise ove savrseno izrezane kocke, divim se ljudima koji znaju rezati lijepo kolace:)) kolac mi je odlican !

    OdgovoriIzbriši
  10. Takvi kolači su se često radili u mojoj okolini, valjda ih i ne volim zato što ih je uvijek bilo u izobilju. Moju mamu bi oduševilo da napravim ovaj kolač. Ona je izgubila volju za pečenje kolača i sve je prepustila meni, ali imamo potpuno različite ukuse, pa se ja povremeno žrtvujem i napravim nešto što ona voli (a što ja nikako ne volim:(
    Nisam nikad radila ovaj kolač, spremam recept, pa možda, jednom, razveselim mamu:)
    Kad smo već kod toga, kolač je stvarno lijepo narezan:)

    OdgovoriIzbriši
  11. Prekrasan kolač!
    Glavu gore, jest da je hladno ali nadam se uskoro boljem vremenu i raspoloženju uz to :)

    OdgovoriIzbriši
  12. Prekrasnoti je ispao taj kolac! Vrlo je o kolacima koje moja mama radi. Ja, nazalost, taj talent nisam naslijedila :-(

    OdgovoriIzbriši
  13. "Čovjek jede da ne umre od gladi ..." ja jos nisam dosegla taj nivo svijesti:))), a kolac izgleda bas starinski, dobar!

    OdgovoriIzbriši