27. velj 2010.

Ajme koliko nas je - Pileći file s limunom i Masne ružice


Još jedan prilog za igricu Ajme koliko nas je a koju je pokrenula Monsoon s bloga Dalmacija Down Under. Ovaj mjesec domaćica je Mignonne s bloga La cuisine creative a za temu je izabrala agrume.

Često kada sam u žurbi napravim na ovaj vrlo jednostavan način pileći file a mojim dečkima se jako sviđa. Čak je i Zlatan naučio ih praviti ovako.

Ne mogu reći da je ovo recept, ali...

Ja uzmem po jedan pileći file na svakoga, posolim ih i poparim te iscijedim jedan cijeli limun na sve. Ostavim tako stajati jedno vrijeme. Kako kad, nekada više, nekada manje 10 minuta do pola sata. Ovisi kako sam organizirana.
Na zagrijanu tavu ulijem maslinovo ulje te kada se malo ugrije popržim prsa sa svih strana da uhvate bojicu.
Poklopim tavu, smanjim vatru i pustim dalje dinstati oko 20 minuta, ustvari dok ne nestane sva tekućina.
Ovaj put sam poslužila uz blitvu koju pripremam na ovaj način:
U hladnu posoljenu vodu staviti kuhati krumpir isječen na manje kocke, kada zavrije dodati blitvu.
U drugu posudu prodinstati manju glavicu luka (kapule) na maslinovu ulju te dodati kuhan krumpir i blitvu s malo vode u kojoj se kuhalo.
Sve popapriti i izmiješati i gotovo!!!


A da prođe ovaj krug igrice bez neizbježnog limuna u agdi (zaljevu) pa nema smisla. Ne zaboravljam ja odakle sam i što sam:)))
Eh, kaže meni moj Tomislava da sam ga zapostavila jer ne pravim kolače koje on voli. Sve neke kisele torte, kuglofe, fritule on je željan dobrog slatkog kolača. On vjeruje samo u Bombe, baklave, hurmašice i sl.

E, mislim se evo i za tebe jedan kolač, doduše neće se ni ostali buniti:

Masne ružice


Potrebno je:
  • 40 dag brašna
  • 20 dag margarina
  • 2 jaja
  • 15 dag šećera
  • 1/2 praška za pecivo
  • ribana korica 1 limuna
Od svih sastojaka zamijesiti tijesto. Podijeliti ga u dva dijela i svaki razviti na debljinu od oko 1/2 cm (30 x 20 cm) i filovat filom koji napraviti od:
  • 25 dag mljevenih oraha
  • 2 fildžana šećera
  • 2 fildžana vrućeg mlijeka
Svaku razvijenu koru premazati sa polovicom ovog fila, uviti u roladu i sjeći na ružice debljine oko 1,5 cm. (najjednostavnije mi je sjeći koncem za zube ili običnim koncem). Isječene ružice složiti na suh pleh, peći ih u pećnici zagrijanoj na 200°c oko 20 minuta ili dok ne dobiju finu boju.

Pečene ružice zaliti agdom (zaljevom) koju se pravi tako što se kuha
  • 3/4 kg šećera sa
  • 3/4 l vode i
  • 1 limunom isječenim na ploškice

Ostaviti da se dobro ohladi, najbolje bi bilo do sutra dan (ako možete).

Broj komentara: 12:

  1. Obožavam piletinu u kombinaciji s agrumima, njihovi okusi se tako divno sljubljuju. :)
    Ovo je baš ručak po mojoj mjeri.
    I masne ružice zvuče jako ukusno, a i jako lijepo izgledaju. :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Stvarno i ja obožavam bijelo pileće meso, pa još ovako sa limunom, savršeno..Ružice mi isto super izgledaju, ali sam spomen da je nešto masno, uh..

    OdgovoriIzbriši
  3. Fino, ja sam danas imala puretinu:)! Sretno u 'Ajme koliko nas je!'

    OdgovoriIzbriši
  4. mmm, ova piletina je fenomenalna. ja je uvijek kombiniram s limunom ili narančom i dodam malo meda...bude jako osvježavajuća i sočna :)

    OdgovoriIzbriši
  5. @Nado, masno je koliko su masne i hurmašice recimo, ali je slatko...!

    OdgovoriIzbriši
  6. Nisam nikad probala hurmašice, ali i ove ružice izgledaju i zvuče super, jedino taj spomen da je nešto masno, o tome govorim, ali tako se zovu..

    OdgovoriIzbriši
  7. piletina i limun su mi odlicna kombinacijam a bome ne bi imala nista ni protiv deserta:)) odlicno!!

    OdgovoriIzbriši
  8. Ruzice su savrsene!Piletina sa limunom je sigurno preukusna!

    OdgovoriIzbriši
  9. Piletina s limunom sasvim sigurno prolazi kod mene, akod tebe tako dobro izgleda, da bih je odmah macnula!
    A što se tiče masnih ružica, hehehhe, ma vid' filđančića ;))))))
    Ja ti volim sve ove jako slatke stvari koje se zalijevalju samo i jedino ako je limun u kombinaciji, tako da sam uvjerena da bi mi se to svidjelo!
    I još nešto, nemoguće je ostaviti komentar na blogu pedesetineka. Otvori provjeru riječi, ali se ne može doći do mjesta za utipkati provjeru.....:(

    OdgovoriIzbriši
  10. Meni je ovaj tvoj pileći file sa limunom itekako pravi recept, nešto što bi rado jela i nešto što volim.
    Masne ružice mi se dopadaju sve sa neizbježnim limunom u agdi. Sigurna sam da bi me njihov okus podsjetio na nešto što pamtim iz djetinjstva i nisam godinama probala.

    OdgovoriIzbriši
  11. Zdravo,Snezo svidja mi se tvoj blog pa sam ga stavijo kod mene na blog imas fine recete.Pozdrav.

    OdgovoriIzbriši