1. svi 2013.

petrogradski kolač i sretan nam prvi maj

danas je prvi maj, praznik rada, praznik koji je započeo u americi a tamo ga više niko i ne spominje a kamo li slavi... jer, molim vas taj praznik pobuđuje u njima neke druge konotacije... a i ovi naši: slave ga samo jedan dan dok se u svim našim bivšim državama slavi dva dana. da i kod nas uskoro ne bude kao i u americi?
za dalje.... bolje mi je šutiti radi sopstvenog mira. samo još ovo:
sretan nam 1. maj
evo još malo pa ću na svome blogu objaviti i 300 - ti post.
koliko je recepata tu objavljeno nemam pojma i ne pada mi na pamet brojati... jer nekada sam objavila samo jedan recept a nekada i više u jednom postu...  što bi kninjani rekli neloše
uglavnom, ovaj blog mi je pružio veliko zadovoljstvo i vjerujem da će toga biti još....ako ne posustanem...
i kada god spomenem posustajanje padne mi na pamet balašević i njegov ringišpil


za danas vam predstavljam jedan kolač koji je moja mama često pravila i vjerujem da je većini nas kolač našega djetinjstva...
pomalo mi je neobičan zbog mjera, zamislite 21 dag ili 11 dag!
sve je to varijacija na istu temu: i petrogradski kolač kao i londoneri... kod mene ima još jedan sličan a zove se meksikanske šnite... zašto? pojma nemam.


 za kolač je potrebno:
I dio:
  • 21 dag brašna + za tepsiju
  • 1/2 praška za pecivo
  • 11 dag maslaca + za tepsiju
  • 7 dag šećera i
  • 4 žumanca
II dio
  • marmelada ili pekmez po želji (kod mene od šipka/šipurka)
  • 4 bjeanca
  • 24 dag šećera
  • 14 dag mljevenih oraha
  • sjecaknaih oraha (koliko ima)
  1. za prvi dio pomiješati brašno s praškom za pecivo, dodati maslac i utrljati jedno u drugo
  2. dodati šećer i žumanjke te umijesiti tijesto
  3. omotati ga prozirnom folijom i ostaviti tijesto na 20 tak minuta u frižider neka se malo ohladi
  4. izvaljati ga i prebaciti u pripremljenu tepsiju dimenzija oko 20 x 30 cm
  5. peći ga na temp 200 °C 15-20 minuta
  6. dok se peče I dio napraviti šaum s orasima tako što se umute bjelanci, dodavati im postupno šećer i na kraju umiješati mljevene orahe
  7. izvaditi ga iz pećnice i premazati s dvije žlice marmelade a preko marmelade prebaciti šaum s orasim. posuti još malo nasjeckanim orasima i vratiti u pećnicu na istu temperaturu još 15 - 20 minuta






























* pri hlađenju ovaj dio s bjelancima malo spadne/vrati se što ne umanjuje ukus kolača
* znači još jedan recept iz mamine zbirke recepata




Broj komentara: 8:

  1. Iako su varijacije, ja ih sve volim i londonere, i čupavu pitu (Katu?), a i ovo je u istom smjeru... Nekad se upitam i nasmijem mašti kojom su naše žene imenovale kolače, meni nikad ništa ne pada na pamet, pa lupim naziv po sastojcima :D
    Sretan ti 1. maj

    OdgovoriIzbriši
  2. Srecan 1. maj i 300-ti recept i nadam se da ce ih biti jos puno!

    OdgovoriIzbriši
  3. Divan kolac. Nadam se da si ugodno provela 1. maj. Zelim ti da objavis jos puno dobrih recepata :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Ja sam do danas objavila 445 postova, da ne povjerujem! Čestitam ti 300 - ti! A o 1. maju bolje da ne mislim jer se odmah uzrujam kad' se sjetim graha u Maksimiru:) Koje budale su političari: 1990-e su samo morali izmijeti kazane s grahom i sve bi bilo drukčije, ne nužno bolje, ali drukčije.
    Londonere jako volim, ali moji baš i ne, pa mi ih obično pošalje teta.

    OdgovoriIzbriši
  5. Čestitam ti na 300-tom postu ! I ovaj mi je dobar i zanimljiv kao i svi tvoji postovi do sada i veselim se svakom slijedećem ! Londoneri se nalaze i bilježnici moje mame, ali ih nije već jako dugo pravila, mislim da ću ih sada na njih podsjetiti jer ih jako volim. Odlično mi ovi tvoji izgledaju !

    OdgovoriIzbriši