24. velj 2010.

Torta od agruma - ajme koliko nas je



Kada god radim nešto novo vrlo mi je važno da to prođe kod moga Zlatana. Zlatan je toliko tradicionalan, konzervativan u hrani da bih mogla pričati priče o njemu i njegovom navikavanju na moju kuhinju. Trebalo mi je puno vremena da ga shvatim, pogotovu meni ovakvoj, Bože oprosti ali ja jedem sve, baš sve,...

Ali, ispričati ću priču jedne moje stare kolegice, recimo da se zove Mejra. Dugo se nismo vidjele, u međuvremenu smo završile fakultete, zaposlile se, poudavale, dobile djecu i td. sretnemo se poslije skoro 20 godina. Ona je jako senzibilna osoba, prekrasna, vrlo strpljiva, ma predivna.
I pričamo ti mi jedna drugoj svašta i dođemo do naših muževa i kuhanja.
Mejra: Napravim ja za ručak potaž čorbu, znaš koliko je vremena i strpljenja trebalo isjeckati svo to povrće na sitne kockice. A dođe ti moj muž i kada je počeo jesti tu čorbu, ja nadobudno gledam u njega očekujući da će me pohvaliti a on će: Ovako je moja majka kuhala napoj kozama!!!
Moja kolegica je bila mudra i pametna, zašutila je i kako je ona rekla tri dana razmišljala što mu reći. Na kraju je smislila i rekla mu samo da upamti da je majka samo jedna. Time sam mu dala do znanja da poštujem njegovu majku a i da mu ja neću biti majka, rekla je moja Mejra.

Slično sam i ja prošla sa svojim Zlatanom ali nisam bila mudrica ja sam plakala "ko gladna godina"!

A, ova je priča za uvod u ovaj recept jer je moj Zlatan rekao da je torta odlična! Hehehehehe!

Ovo je i moja ulaznica za igricu Ajme koliko nas je a koju je pokrenula Monsoon s bloga Dalmacija Down Under. Ovaj mjesec domaćica je Mignonne s bloga La cuisine creative a za temu je izabrala agrume.

Pripremiti:
Za kore:
  • 1 šalicu (2.5 dcl) brašna
  • 1/2 praška za pecivo
  • 4 jaja
  • 1/2 šalice šećera
  • 6 dag omekšalog maslaca
  • 2 žlice sitno naribane korice limuna
  • 2 žlice sitno naribane korice naranče
Za kremu:
  • 6 čajnih žlica finog kukuruznog brašna
  • 1/3 šalice šećera
  • 3/4 šalice mlijeka
  • 1/3 šalice soka od limuna
  • 2 jaja
I još: šećer u prahu za posipanje

Postupak:
  1. Na pari miješati mikserom jaja sa šećerom da se dobije gusta svijetla krema
  2. Maknuti sa štednjaka i povremeno mikserom promiješati da se ohladi.
  3. Kada se ohladila primješati otopljeni maslac, baršno i korice.
  4. Peći u dva lista u kalupu promjera 20 ili 22 cm po 20 minuta u pećnici zagrijanoj na 190°c
  5. Sve sastojke za kremu miješati na pari (jaja malo umutiti posebno pa dodati)
  6. Kada se dobro ugusti maknuti s vatre te ohladiti (povremeno promiješati)
  7. Svaki ohlađeni list biskvita prerezati vodoravno, te tortu slijepiti kremom.
  8. Pošećeriti je!

Tomislavu se baš i ne sviđa jer je kiselkasta ali Nikoli i Zlatanu je dobra. Ja sam malo liznula - nije loše!

Broj komentara: 14:

  1. Strašna si, spremaš sve te slatkiše a da ih i ne okusiš, ja moram sebe po rukama udarati da prestanem lizati žicu, zdjelu i sve što mi dođe pod ruke.
    Torta je prekrasna, a i savjet tvoje prijateljice.

    OdgovoriIzbriši
  2. Torda izgleda predobro i uvjerena sam da je preukusna, mogu zamisliti okus s ovim sastojcima..

    OdgovoriIzbriši
  3. Torta je prekrasna, zaista prekrasna. I ja sam se bavila mišlju da napravim neku sličnu tortu, jednu koju u Beču zovu Dalmatinska (jer je za vrijeme Bečkog kongresa bila predstavljena kao torta iz pokrajine Dalmacija). Nije mi se dalo jer je to malo previše posla za mene, a ja ustvari želim probati više jednostavnijih stvari.
    Za muža tvoje prijateljice ne znam šta da kažem. Ja definitivno takvu uvredu ne bih mogla "mudro" podnijeti.
    Inače sam primjetila da Zlatan ne voli mnogo toga (gljive na primjer, janjetinu...) i zaista ti nije jednostavno praviti ručkove za probirače. Ako se Zlaji dopala, onda je sigurno ukusna i nalik starinskim tradicionalnim (bakinim).
    Još jednom čestitam.

    OdgovoriIzbriši
  4. Uvek imas dobar,ma predobar recept za torte.Ranije sam često kada bih pravila torte lizala ostatke iz posude,sada to prepustam deci...:)

    OdgovoriIzbriši
  5. Joj, ja bi na mjestu tvoje prijateljice bacila mužu lonac u glavu i više mu nikad ništa ne bi skuhala. Nikome od nas nije dužnost kuhati i udovoljavati onom drugome, to radimo valjda iz ljubavi, e pa to onda treba i poštovati. Naravno poštujem da netko nešto ne voli i onda takvu hranu neću forsirati. No ovo je druga priča, ovako omalovažiti nečiji trud je zbilja ružno.

    Ako skuham nešto što mom dragom ne paše, on kaže lijepo si ovo skuhala ali meni ne paše taj i taj začin ili nešto u tom stilu. Nema pljuvanja.
    Isto i ja napravim kad on nešto skuha što meni ne paše. :)

    Torta je predivna, volim agrume u kolačima i vjerujem da bi mi se ova jako svidjela. :)

    OdgovoriIzbriši
  6. :))) svaka joj cast kad je tako odreagirala, mislim d aje ne bi mogla:) torta mi izgleda fenomenalno i jako fino, a bitno je da se zlatanu svidjela:)

    OdgovoriIzbriši
  7. potpisujem Andrein komentar ;)
    torta je odlična

    OdgovoriIzbriši
  8. Krasna torta, a sigurno je i ukusna.

    OdgovoriIzbriši
  9. Hahahaha, dobro je! Meni se čini da ipak svatko nađe svog para. Da meni moj veli k'o Mojrin, taj bi posle lepo prosil nekaj za papati :)
    Malo se šalim, ali stvarno imam sreću, djelom što je takav po konstrukciji, djelom ga je valjda iako je jedinac mama fino odgojila, pa on siroče posrče sve što mu se skuha :) Zato me ova mala gnjavucka ;)
    A sad torta! K'o da si mene pitala. Ne znam što bih dala da mi ju je sad probati!Odlično izgleda!

    OdgovoriIzbriši
  10. Jedna moja prijateljica na pitanje koliko ima djece uvjek odgovara:"Četvoro, tri ćerke i sina moje svekrve!":)
    Tortica mi izgleda baš osvježavajuća i lagana. Volim takve slatkiše.

    OdgovoriIzbriši
  11. Bas je dobra torta :)))
    Koleginica ti je jako strpljiva, moj se dragi ne bi tako lako izvukao :)))

    OdgovoriIzbriši
  12. uf, ja bih slom živaca dobila da je moj D. tako izbirljiv, budući da sam ja tako liberalna u kuhinji :) odlično se doduše s time nosiš, svaka čast! torta mi se jako sviđa, a posebno mi je zanimljiva zbog kukuruznog brašna u kremi...moram probati!

    OdgovoriIzbriši
  13. meni je moja mama rekla kad sam se odselila... kuhaj jela i koja ti voliš i koja on voli, i reci mu u startu da nema prigovaranja.. tako je bilo prvi dan i od onda je mir u kući.. moj muž je čovjek od krumpira i mesa, ali eto jedan dan dobije to, pa drugi dan leću i sve pojede.. polako se privikava i svakim danom je sve otvoreniji prema mojim kako bi on rekao čudnim namirnicama :)


    torta je prekrasna.. baš osvjećavajuća

    OdgovoriIzbriši